بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چرخه تولید در بیشتر محصولات بخش صنعت استان شکل نگرفته است گفت: باید این زنجیره تولید تکمیل شود.

محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز صنعت و معدن اظهار کرد: قابلیت های بسیاری برای توسعه اقتصادی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان وجود دارد این درحالی است که برنامه ریزی درستی نشده است و چرخه تولید بیشتر محصولات از تولید تا فروش ناقص است.

وی با بیان اینکه در استان مدیریت درستی بر زنجیره تولید حاکم نبوده است گفت: باید تلاش شود تا با هم افزایی علمی بخش‌های تولید و بازرگانی با کمک ظرفیت دانش بنیان‌ها رونق گیرد و استان به جایگاه واقعی خود برسد.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: رسیدن به رونق اقتصادی در این استان دست یافتنی است، همچنان که در سال شاهد بودیم که میزان صادرات استان به چند برابر میزان هدفگذاری اولیه رسید.

وی با بیان اینکه اقتصاد مهمترین مسئله کشور به شمار می رود خاطرنشان کرد: امسال به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است و در سال های اخیر، رهبر معظم انقلاب به موضوع تولید، اقتصاد و رونق اقتصادی توجه ویژه داشته اند.

حسین نژاد ادامه داد: توجه به اقتصاد باید سرلوحه کار مسوولان، فعالان اقتصادی، اصناف و عموم مردم باشد چرا که: رسیدن به توسعه با تلاش مسوولان میسر خواهد شد.

۱۰ تیرماه بر پایه‌ مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.