اردبیل - ایرنا - معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۹۰ هزار مسافر در سه ماه نخست امسال در این استان جابجا شدند.

رضا شیرین‌زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در سه ماه نخست پارسال حدود ۳۸۰ هزار مسافر در استان اردبیل جابجا شدند، افزود: میزان جابجایی مسافران در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: این میزان جابجایی مسافر در استان اردبیل در قالب ۶۴ هزار و ۵۷۴ مورد سفر انجام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۹۴ هزار و ۴۹۹ نفر با اتوبوس، ۳۴ هزار و ۳۷۳ نفر با مینی‌بوس و ۱۶۱ هزار و ۳۶۰ نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شدند.

معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: جابجایی مسافر با اتوبوس پنج درصد و با مینی‌بوس هفت درصد افزایش داشته است.

شیرین‌زاده ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری ۲۲۲ هزار و ۲۳۹ مسافر از شهرستان اردبیل ، ۶۱ هزار مسافر از شهرستان مشگین‌شهر ، ۳۵ هزار و ۷۲۴ مسافر از شهرستان خلخال ،۳۱ هزار و ۸۷۵ مسافر از شهرستان پارس‌آباد، ۲۳ هزار و۲۸۷ مسافر از شهرستان گرمی، سه هزار و ۲۸۲ مسافر از شهرستان نمین، ۲ هزار و ۱۹۵ مسافر از شهرستان بیله‌سوار، ۲ هزار مسافر از شهرستان کوثر، هزار و ۸۰۰ مسافر از شهرستان سرعین ، ۹۱۷ مسافر از شهرستان اصلاندوز و پنج هزار مسافر نیز از سایر شهرستان‌های استان جابجا شدند.

وی از افزایش چشمگیر جابجایی مسافر در شهرستان‌های نمین و سرعین خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال جابجایی مسافر در شهرستان نمین ۲۵۹ درصد و در شهرستان سرعین ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت هفت پایانه مسافربری در استان اردبیل افزود: یک‌هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.