بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲۰۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای تکمیل و نوسازی فضای آموزشی استان تخصیص یافت.

امین فلاح کوشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی نیمه تمام، ۳۵ میلیارد تومان برای استاندارد سازی وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس و ۲۲ میلیارد تومان نیز برای تکمیل سرویس های بهداشتی مدارس استان تخصیص یافت.

به گفته وی؛ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای تکمیل و نوسازی فضای آموزشی خراسان شمالی مصوب شد.

وی گفت: از این میزان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد و ۷۰ میلیارد تومان نیز برای استاندارد سازی وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس استان است.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث خوابگاه خواهران دانشگاه فرهنگیان بجنورد تخصیص یافت.

وی با اشاره به تجهیز و تکمیل مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل سه مرکز نیمه تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جذب شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲ میلیارد تومان نیز برای حذف مدارس کانکسی، مولدسازی، احداث مدارس و فضاهای آموزشی و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.