گچساران - ایرنا - شهردار دوگنبدان گفت: ۲ هزار و ۲۱۰ تن قیر از سال گذشته تاکنون به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده شده است.

رضا قشقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان قیر اختصاص یافته برای آسفالت معابر این شهر بیش از یکهزار و ۳۱۱ تن آن سال جاری بوده که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تخصیص این میزان قیر بصورت مرحله ای در حال انجام بوده و با این میزان قیر تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر گچساران از حالت خاکی درآمده و آسفالت شده است.

قشقایی ادامه داد: هم اکنون آسفالت معابر خاکی در اولویت بوده و بعد از آن نیز معابری که آسفالت‌های آنها مضمحل و یا فرسوده هستند در برنامه کاری شهرداری قرار دارند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در سال گذشته ۷۱۳تن قیر رایگان برای آسفالت معابر به این شهر در نظر گرفته شده بود.

قشقایی ابراز کرد: با استفاده از این میزان قیر بیش از ۱۰۵ هزار متر مربع از برخی معابر محلات این شهرستان از جمله میدان نرگسی، برخی از کوچه های کوی کارکنان دولت، خیابان دارایی حدفاصل زندان تا ترمینال شرکت بهره برداری نفت و گاز و برخی از کوچه های منطقه۵۰۰ دستگاه، بهارستان آسفالت شد.

وی اظهار کرد: امسال ابلاغ ۱۴۲ تن قیر برای مسکن مهر گچساران از سوی راه و شهرسازی استان به شهرداری دوگنبدان انجام شده است.

شهردار دوگنبدان تاکید کرد: با هدف توسعه عمران شهری، بهبود تردد خودروها، ایمنی در تردد شهروندان و رسیدن به استانداردهای مطلوب، آسفالت خیابان ها با جدیت در دستور کار قرار دارد.

قشقایی گفت: بازدید روزانه برای ارایه خدمات و نظارت بر پروژه‌های منطقه و بررسی مشکلات، چالش‌ها و توانمندی‌های موجود در دستور کار شهرداری دوگنبدان است.

وی ابراز کرد: ۱۸۶ تن قیر رایگان در سال گذشته به ستاد بازآفرینی اختصاص که برای آسفالت محلات بافت فرسوده دوگنبدان استفاده شد.

شهردار دوگنبدان ادامه داد: با این میزان قیر بیش از ۲۶ هزارو ۵۰۰ متر مربع از معابر خاکی بافت فرسوده دوگنبدان آسفالت شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد از معابر اصلی و فرعی این شهرستان نیازمند روکش آسفالت هستند که برای این اقدام ۲۰ هزار تن قیر نیاز است.