کیش – ایرنا - رییس مرکز بهداشت کیش، کلینیک‌ها و مراکز غیر مجاز زیبایی را بلای جان مردم دانست و گفت: مرکز بهداشت بعنوان ضامن سلامت جامعه از طریق مراجع انتظامی و قضایی بدون هیچ اغماضی با گردانندگان مراکز غیر مجاز زیبایی برخورد خواهد کرد .

به گزارش ایرنا، «محمد رضا رضانیا» روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو که فقط به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند، با راه اندازی مراکز غیر مجاز زیبایی و بدون اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان، با جان و سلامتی مردم بازی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم فریب تبلیغات دروغین مراکز زیبایی غیر مجاز در فضای مجازی را نخورند، افزود: مردم از حضور در مراکز زیبایی یا درمانی غیر مجاز که در اماکن فاقد هویت و منازل شخصی فعالیت دارند، به طور جد خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت کیش ادامه داد: علاوه بر مشکلات اخلاقی، عدم صلاحیت افراد فاقد مجوز در انجام این فعالیت‌ها، منجر به بروز عوارض جبران ناپذیر و انتقال بسیاری از بیماری‌ها منجمله هپاتیت و ایدز می‌شود.

وی تاکید کرد: عموم جامعه به خصوص بانوان برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دریافت خدمات زیبایی به سالن‌ها و آرایشگاه‌های زنانه دارای جواز کسب مراجعه کنند.

«رضا نیا» با بیان اینکه، شهروندان قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی از اعتبار و داشتن مجوز آن مجموعه اطمینان حاصل کنند، گفت: در صورت هر گونه آسیب و عارضه باید سریعا به طرح شکایت اقدام کرد که در این مورد شماره تلفن‌های ۴۴۴۲۳۳۱ و سامانه ۱۹۰ آماده مشاوره هستند.

وی همچنین مراکز غیر مجاز زیبایی را سرآغازی برای آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش ایرنا، سیزدهم تیرماه جاری سه نفر که در مؤسسه زیبایی غیرمجاز به تعدادی از بانوان تجاوز کرده بودند، در زندان بندرعباس اعدام شدند.

در این پرونده، مشخص شد یکی از محکومین با انجام تبلیغات دروغین و ارسال فراخوان‌های گسترده در فضای مجازی افراد را برای انجام عمل زیبایی به منزل شخصی خود می‌کشانده و پس از تزریق داروی بیهوشی اقدام به خواب مصنوعی مراجعین و تجاوز به آن‌ها می‌کرده است.