کیشوندان صاحب کارت سلامت می‌شوند/ کیش می‌تواند قطب گردشگری سلامت باشد

کیش – ایرنا - رییس بیمارستان کیش گفت: صدور کارت سلامت در جهت ارتقا سلامت و هم راستا با سیاست‌های خدماتی دولت مردمی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، «کامران فردوسی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در مسیر تحقق شعار «کیش بهشت سلامت» انجام می‌شود،‌ اظهار کرد: کنترل مستمر بر نحوه‌ عملکرد سیستم درمان و ارائه خدمات متناسب به کیشوندان، نیازمند ایجاد یک سیستم هوشمند است با توجه به سیاست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ارتقاء سطح بهداشت و درمان، کارت سلامت را برای تمامی ساکنان کیش صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار بیمه گذار تامین اجتماعی در جزیره کیش وجود دارد، افزود: رایزنی‌ها با سازمان تامین اجتماعی برای تعیین ضریب توافقی خدمات بیمارستانی صورت گرفته که عامل مهم در تسریع صدور کارت سلامت و ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان است.

رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بیمارستان در ۲۷ سال گذشته و عدم دریافت مجوز بهره برداری اشاره کرد و ادامه داد: موقعیت جغرافیایی کیش و اختصاص نیافتن بودجه دولتی به بیمارستان این جزیره ایجاب می کند که با در نظر گرفتن هزینه کرد کیشوندان و اختصاص یارانه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، این بیمارستان با ضریب مختص بیمارستان‌های بخش خصوصی مجوز بهره برداری خود را دریافت کند.

کیشوندان صاحب کارت سلامت می‌شوند/ کیش می‌تواند قطب گردشگری سلامت باشد

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این بیمارستان گفت: مهمترین رکن اساسی در اعتلای بیشتر بیمارستان، جلب اعتماد و رضایت ساکنان و گردشگران است.

رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش ادامه داد: در گام نخست با دعوت از ریاست موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان این موسسه، ضمن بررسی شاخص‌های مورد نظر برای ارزیابی بیمارستان، اطلاعات مورد نیاز گردآوری شد تا در فاز دوم راه‌حل‌ها و اقدامات اجرایی در راستای افزایش بهره وری و بهینه سازی عملکرد بیمارستان کیش نهایی شود.

«فردوسی» با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی مراجعه به پزشکان عمومی، اظهار کرد: طی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، ۱۰۱ هزار و ۶۳۳ مورد مراجعه به پزشکان عمومی به ثبت رسید که در مقایسه با سال ماقبل آن افزایش چشم گیری داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه میزان عمل‌های جراحی در بیمارستان کیش نیز در این بازه زمانی و در مقایسه با سال ماقبل آن ۱۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این موارد گواهی بر اعتماد بیش از پیش مردم به بیمارستان کیش است.

رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با تاکید بر اینکه کیش ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت منطقه را دارد، افزود: یکی از برنامه‌های بلند مدت بیمارستان کیش، جذب گردشگر سلامت از کشورهای منطقه و تبدیل شدن به یکی از الگوها و قطب‌های گردشگری سلامت کشور است.

وی با اشاره به گشایش ساختمان جدید اداری به مساحت ۸۷۰ متر مربع و امکان اضافه شدن ۲۴ تخت به بیمارستان،‌ بیان کرد: تامین تجهیزات پیشرفته و حضور پزشکان مجرب و متخصص در راستای ارائه خدمات شایسته به ساکنان کیش و گردشگران ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha