سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: انتقال حساب بانکی واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و معدنی مستقر در استان به طور جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در یکصد و نود و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به طور اختصاصی در ارتباط با مشکلات برق واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی هم چون معدن زرکوه قروه به طور کامل حساب های بانکی خود را منتقل کردند و منجر به تحرک مالی در ۲ بانک استان شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل استان در حوزه بانکی به منابع موجود در بانک ها برمی گردد، افزود: موضوع انتقال حساب واحدهای تولیدی به داخل استان را به طور جدی دنبال می کنیم و امیدواریم در جلسات بعدی از صاحبان این واحدها که اقدام به عملیاتی کردن این مهم کردند قدردانی کنیم.

استاندار کردستان در ارتباط با مشکل برق واحدهای صنعتی و معدنی استان، افزود: تا بررسی کامل مشکل برق شرکت صبا نور و کیمیا معادن سپاهان در بیجار و ممانعت از توقف تولید، براساس مفاد تفاهم نامه ای بین این ۲ شرکت که در گذشته منعقد شده است، عمل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه گام های موثری در فرآوری مواد معدنی در استان برداشته شده است، اظهار کرد: برای اجرای زنجیره فولاد در استان ۱۷ طرح تعریف کردیم که با اجرای آنها برای چهار هزار و ۳۲۳ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

بختیار خلیقی اضافه کرد: شرکت کیمیا معادن سپاهان در زمینه تولید کنسانتره در بیجار فعالیت می کند که در فاز نخست ظرفیت تولید آنها ۳۰۰ هزار تن و فاز دوم آن هم دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: شرکت صبانور هم در زنجیره فولاد استان سرمایه گذاری کرده است و هم اکنون واحد تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله آن با ظرفیت هر کدام یک میلیون تن در شهرستان بیجار ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این ۲ شرکت معدنی در ارتباط با تامین برق به مشکل برخوردند و امید می رود در این جلسه برای رفع آن مصوبه ای به تصویب برسد.