یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: باید همه امکانات در زمینه ترویج ازدواج و فرزندآوری بسیج شوند؛ بر اساس مصوبه قرارگاه جوانی جمعیت با مدیران دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل داشته باشند برخورد شده و به بازرسی کل استان معرفی می‌شوند.

به گزارش پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "علی اکبر عزیزی" در نشست قرارگاه جوانی جمعیت با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: امروز مسئله جمعیت یکی از مسائل اساسی کشور است که اگر همه هم و غم مسئولان بر روی این مسئله متمرکز شود نتایج ارزشمندی حاصل خواهد شد.

وی اهدای زمین رایگان به خانوارهای مثبت ۳ را یک اقدامی سخت اما جهادی عنوان کرد و گفت: پیگیری های مدیرکل جوان راه و شهرسازی برای اخذ مجوز در این زمینه جای تشکر دارد و این اتفاق کمی نیست چرا که در استان های دیگر نیز چنین اقدام بزرگی انجام نگرفته است.

وی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد را نیز بازوی توانمند قرارگاه برای تحقق مصوبات برشمرد.

معاون استاندار از برگزاری دومین مرحله قرعه کشی زمین رایگان به خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در شام روز جمعه همزمان با عید غدیر در حسینیه امیرچقماق خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۱۶۰۰ نفر اطلاعات خود را برای این مرحله اماده کرده اند و بیش از ۲۰۰ خانوار دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز زمین هدیه خواهند گرفت و این اقدام خط شکنی دوم استان در قرارگاه جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فریضه بودن تلاش در عرصه جوانی جمعیت تصریح کرد: فریضه برای انجام اعمال واجب دینی به کار میرود و امروز تلاش در این حوزه یک تکلیف شرعی است و باید همه امکانات در زمینه ترویج ازدواج و فرزند آوری بسیج شوند.

عزیزی با اشاره به روند خوب اقدامات در قرارگاه جوانی ابراز داشت: برخی از کاستی ها به واسطه آیین نامه های بالا دستی است که باید در این خصوص نیز با متولیان امر مذاکراتی صورت گیرد.