کرمان - ایرنا - داوطلبان کنکور سراسری در کرمان نیز این روزها مثل دیگر نقاط کشور رقابت خود را آغاز کرده‌اند و براساس آمار، شمار زنان همچنان بیشتر از مردان کرمانی است.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در استان کرمان مجموع داوطلبان امسال در استان را ۴۲ هزار نفر اعلام و بیان کرد که ۲۷ هزار نفر آنان را زنان تشکیل می دهند.

وی ضمن تشریح تدابیر اجرایی و امنیتی برای برگزاری سالم رقابت در سطح استان و با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد تخلفی در آزمون مشده نشده بیان کرد: ۱۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در کنکور استان مربوط به مرکز استان و ابقی مربوط به شهرستان های دیگر استان هستند.

حسین اکبری فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت کنندگان زن کنکور درصد بالایی را در استان کرمان به خود اختصاص داده بودند به طوری که ۲۷ هزار نفر زن و ۱۵ هزار نفر مرد شرکت کننده های کنکور در استان را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: از مجموع شرکت کنندگان کنکور امسال در استان کرمان ۱۷ هزار نفر در رشته علوم تجربی، حدود ۱۲ هزار نفر علوم انسانی، پنج هزار و ۶۰۰ نفر ریاضی و فنی و بقیه در گروه هنر به رقابت پرداختند.

کاهش غایبان

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در استان کرمان تاکید کرد: در بازدیدی که از چند حوزه برگزاری کنکور در کرمان داشتیم، درصد غایبان کنکور امسال بسیار کم بود و بیشتر داوطلبان ترجیح دادند تا شانس خود را در آزمون امتحان کنند.

تجمیع حوزه ها و ارتقای امنیت

وی همچنین شرایط ایجاد شده برای برگزاری کنکور در استان کرمان را مناسب توصیف و بیان کرد: در شهر کرمان برای رفاه حال داوطلبان در فصل گرما و جلوگیری از پراکندگی، حوزه ها را از ۱۷ مورد در دی ماه سال گذشته در ۱۰ مورد تجمیع کردیم.

اکبری فرد ادامه داد: با توجه به کنترل های حفاظتی قبل از آزمون، هیچ مورد تخلفی در حوزه های استان و در آزمون مشاهد نشده و به دلیل اینکه امنیت آزمون فوق العاده افزایش پیدا کرده است، اگر کسی هم به دنبال تخلف بود، شانس و امیدی نداشت.

وی بیان کرد: در شهرستان های استان کرمان مانند رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت شرکت کننده های کنکور بالای سه هزار نفر شرکت کننده داشتیم و در سایر شهرستان ها نیز زیر ۲ هزار نفر در کنکور شرکت کردند.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در استان کرمان اظهار داشت: حوزه های کنکور امسال اغلب در دانشگاه های انتخاب شده بود و مدارسی که به لحاظ نور و سرمایش مشکل داشتند از حوزه ها حذف شدند.

به گزارش ایرنا، نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسه های آموزش عالی با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب از روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ تیر) آغاز شده و صبح امروز (پنجشنبه) با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی ادامه‌ یافت.

نتایج علمی اولیه این نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۲ اواخر مرداد ماه اعلام می شود و داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند؛ نیمه دوم شهریور ماه نیز زمان اعلام نتیجه نهایی است تا دانشجویان جدید از اول مهر ۱۴۰۳ سر کلاس‌ها حاضر شوند.