زنان کرمانی همچنان پیشتاز در کنکور؛ جزییات تمهید محل برگزاری آزمون برای ۴۲ هزار داوطلب

کرمان - ایرنا - داوطلبان کنکور سراسری در کرمان نیز این روزها مثل دیگر نقاط کشور رقابت خود را آغاز کرده‌اند و براساس آمار، شمار زنان همچنان بیشتر از مردان کرمانی است.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در استان کرمان مجموع داوطلبان امسال در استان را ۴۲ هزار نفر اعلام و بیان کرد که ۲۷ هزار نفر آنان را زنان تشکیل می دهند.

وی ضمن تشریح تدابیر اجرایی و امنیتی برای برگزاری سالم رقابت در سطح استان و با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد تخلفی در آزمون مشده نشده بیان کرد: ۱۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در کنکور استان مربوط به مرکز استان و ابقی مربوط به شهرستان های دیگر استان هستند.

حسین اکبری فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت کنندگان زن کنکور درصد بالایی را در استان کرمان به خود اختصاص داده بودند به طوری که ۲۷ هزار نفر زن و ۱۵ هزار نفر مرد شرکت کننده های کنکور در استان را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: از مجموع شرکت کنندگان کنکور امسال در استان کرمان ۱۷ هزار نفر در رشته علوم تجربی، حدود ۱۲ هزار نفر علوم انسانی، پنج هزار و ۶۰۰ نفر ریاضی و فنی و بقیه در گروه هنر به رقابت پرداختند.

کاهش غایبان

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در استان کرمان تاکید کرد: در بازدیدی که از چند حوزه برگزاری کنکور در کرمان داشتیم، درصد غایبان کنکور امسال بسیار کم بود و بیشتر داوطلبان ترجیح دادند تا شانس خود را در آزمون امتحان کنند.

تجمیع حوزه ها و ارتقای امنیت

وی همچنین شرایط ایجاد شده برای برگزاری کنکور در استان کرمان را مناسب توصیف و بیان کرد: در شهر کرمان برای رفاه حال داوطلبان در فصل گرما و جلوگیری از پراکندگی، حوزه ها را از ۱۷ مورد در دی ماه سال گذشته در ۱۰ مورد تجمیع کردیم.

اکبری فرد ادامه داد: با توجه به کنترل های حفاظتی قبل از آزمون، هیچ مورد تخلفی در حوزه های استان و در آزمون مشاهد نشده و به دلیل اینکه امنیت آزمون فوق العاده افزایش پیدا کرده است، اگر کسی هم به دنبال تخلف بود، شانس و امیدی نداشت.

وی بیان کرد: در شهرستان های استان کرمان مانند رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت شرکت کننده های کنکور بالای سه هزار نفر شرکت کننده داشتیم و در سایر شهرستان ها نیز زیر ۲ هزار نفر در کنکور شرکت کردند.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در استان کرمان اظهار داشت: حوزه های کنکور امسال اغلب در دانشگاه های انتخاب شده بود و مدارسی که به لحاظ نور و سرمایش مشکل داشتند از حوزه ها حذف شدند.

به گزارش ایرنا، نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسه های آموزش عالی با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب از روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ تیر) آغاز شده و صبح امروز (پنجشنبه) با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی ادامه‌ یافت.

نتایج علمی اولیه این نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۲ اواخر مرداد ماه اعلام می شود و داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند؛ نیمه دوم شهریور ماه نیز زمان اعلام نتیجه نهایی است تا دانشجویان جدید از اول مهر ۱۴۰۳ سر کلاس‌ها حاضر شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha