زنجان - ایرنا- رئیس اتحادیه نانوایان زنجان از افزایش ۱۰ درصدی کمک هزینه دولتی حمایت از نانوایان استان خبر داد.

مهدی بیات روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جدید برای جبران خلأ درآمدی نانوایان تصمیم بر افزایش کمک هزینه نانوایان از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد گرفته شد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: بر اساس این تصمیم ۴۰ درصد قیمت نان فروخته شده در پایان هر روز به حساب نانوایان واریز می‌شود و تأکید بر این است که قیمت نان برای مردم و مصرف‌کننده تغییر پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از اول تیرماه آغاز شده است، اضافه کرد: دولت بر اساس سهمیه‌ای که به هر نانوا اختصاص یافته است کمک هزینه مربوط را واریز می‌کند.

بیات با بیان اینکه در شهرستان زنجان ۷۶۰ نانوایی فعال است، افزود: تعداد نانوایی‌های فعال در کل استان حدود هزار و ۷۰۰ واحد شامل انواع نانوایی از جمله لواش، سنگکی و بربری است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان مصرف یک ماهه آرد استان زنجان را ۹ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان سهمیه اعلامی مربوط به همه نانوایی‌های دارای سهمیه یارانه‌ است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ مجوز فعالیت نانوایی در استان زنجان صادر نشده است، اضافه کرد: زنجان به لحاظ تعداد نانوایی اشباع شده و اگر هم مجوزی داده شده مربوط به نانوایی‌های روستایی بوده است.