اصفهان- ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مقابله با عوامل موثر در وقوع انواع سرقت در استان که باعث کاهش احساس امنیت در بین مردم شود در اولویت و دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سردار حمید علینقیان پور روز شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه مقابله با سرقت استان اصفهان افزود: بزهکاران خُرد و کلان، معتادان متجاهر و مالخران از عوامل موثر بر وقوع سرقت هستند.

وی اظهار داشت: مقابله هدفمند با هر سه عامل به ویژه مالخران به عنوان بزگترین انگیزه برای سارقان در این قرارگاه بطور جدی دنبال می شود.

رئیس پلیس استان اصفهان، اجرای طرح های جدید پیشگیری، هدفمند و هوشمند به منظور جلوگیری از وقوع سرقت در استان، نظارت بر روند سرقت های خرد و کلان ،تجزیه و تحلیل دقیق سرقت ها و استفاده کاربردی از آنها در جهت مهار جغرافیایی جرم سرقت را از جمله برنامه‌های این قرارگاه عنوان کرد.

وی همچنین به راه اندازی سامانه‌های هوشمند کشف اموال مسروقه و استرداد آنها به مالباختگان و استفاده از روش های علمی کشف سرقت را از جمله دیگر اقداماتی برشمرد که به صورت جدی در قرارگاه مبارزه با سرقت استان دنبال می شود و نتایج آن را مردم به صورت ملموس احساس خواهند کرد.

سردار علینقیان پور همچنین در باره مقابله با سرقت های خشن و زورگیری که باعث کاهش احساس امنیت در بین مردم می شود، گفت: با اقدامات خوبی که در قرارگاه مبارزه با سرقت استان و کمیته های تخصصی مربوطه صورت گرفته جلوی روند این گونه جرایم در استان گرفته شده است.

وی به اجرای ۱۸ مرحله طرح امنیت محله محور با دستگیری ۴۳۱ نفر سارق و مالخر در سه ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت همچنین ۱۳۴ نفر از محکومان متواری دستگیر شدند که محکومیت ۱۰۵ نفر از این افراد مرتبط با جرم سرقت بود.

رئیس پلیس استان اصفهان افزود: در این مدت ۵۲ باند و جرایم سازمان یافته در حوزه سرقت شناسایی و منهدم شدند و بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مالباختگان برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از باندهای منهدم شده، غیر بومی و در حرکت هستند، تصریح کرد: با دستگیری این باندها نه تنها وقوع سرقت در استان کاهش می‌یابد بلکه شاهد کاهش وقوع سرقت در استان‌های دیگر نیز خواهیم بود.