کرمانشاه – ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه از صدور ۶۱۷ سند تک برگ (کاداستر) برای ۱۱۰ هزار هکتار از ۲۸ پلاک اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا شهبازی» روز شنبه در دیدار رؤسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان با اعلام این خبر گفت: اتمام طرح کاداستر که با همکاری و پیگیریهای ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی صحنه تحقق یافت از راهبردهای مهم دولت برای ثبت مالکیت و جلوگیری از بهره برداری غیر قانونی از اراضی ملی و پیشگیری از هرگونه تجاوز به این اراضی و حد نگاری آن با اراضی شخصی مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت برای حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها از ضرورت‌های تولید پایدار است و می‌تواند در جهت حمایت از تولید داخلی و جهش تولید در بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی نقش داشته باشد.

سرپرست فرمانداری صحنه بابیان اینکه شهرستان صحنه در بحث کاداستر جزو شهرستان های پیش رو و برتر استان است، گفت: کاداستر اراضی ملی به عنوان پیش زمینه کاداستر اراضی کشاورزی گام مهمی در راستای سند دار شدن اراضی کشاورزی است.

این مقام مسئول به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره و تأکید کرد: با کاداستری شدن اراضی منابع طبیعی علاوه‌بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش پیدا می کند.

شهرستان صحنه با جمعیتی بالغ ۷۵ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.