اصفهان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: سال گذشته بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در این استان اصفهان وصول که ۱۰ درصد آن به وزارت کشور پرداخت و ۹۰ درصد آن در این خطه صرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مزیکی روز یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: البته درباره درصد پرداختی به وزارت کشور باید بررسی شود که این رقم در اختیار استان قرار گرفته است یا خیر.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت مالیات اضافه کرد: بسیاری از مشاغل به پرداخت مالیات عادت ندارند و این رویه باید اصلاح شود در صورتی‌که هر ساله سهم قابل توجهی از عواید مالیات به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با بیان اینکه فرار مالیاتی را باید متوقف کرد، افزود: باید به دنبال به اصطلاح دانه درشت‌هایی که از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند برویم، زیرا همگان باید برابر قانون پاسخگو باشند و پرداخت آن را وظیفه خود تلقی کنند.

مزیکی به تحولات سال‌های گذشته در نظام مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: پایدارترین و سالم‌ترین درآمد مالیات است و این موضوع در مدیریت شهری نیز اثر دارد.

وی با بیان اینکه با احتساب تکلیف آلایندگی، مالیات امسال نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت، گفت: در یکی دو سال اخیر شفافیت در امور مالیاتی افزایش یافته، به ویژه در مقوله‌هایی همچون ارزش افزوده، حساب، گردش دستگاه کارتخوان و گردش بانکی روند اقدامات بهبود یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان به ضرورت عدالت در دریافت مالیات اشاره و اضافه کرد: این امر تنها با برخورداری از آمار و داده‌ها میسر است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که رقم بیشتری برای مدیریت شهری وصول کنیم تا بسترهایی که برای توسعه شهر فراهم است به سرانجام برسد و همه مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.