۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85166452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مالیات ۵۲ درصد اصناف اصفهان صفر شد

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85166452
مالیات ۵۲ درصد اصناف اصفهان صفر شد

اصفهان - ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، بطور میانگین مالیات حدود ۵۲ درصد از کل مودیان و صاحبان صنف در این استان، صفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مزیکی روز سه شنبه بمناسبت هفته فرهنگ سازی مالیاتی در جمع خبرنگاران در اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: یک سری از این اصناف از معافیت استفاده می کنند و در آمد برخی از آنها هم کمتر از میزان معافیت سالانه است.

وی با بیان اینکه این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است ، ادامه داد: مالیات بیش از ۶۰ درصد اصناف در برخی از شهرها صفر است و هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی، گرفتن مالیات از دانه درشت‌ها و خودداری از وارد کردن فشار به مشاغل خُرد است، افزود: ۸۴ درصد واحدهای صنفی در برخی از شهرهای استان برای عملکرد سال گذشته خود، مالیات صفر یا کمتر از ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این وضعیت در شهر اصفهان هم وجود دارد و بیش از ۷۴ تا ۷۵ درصد واحدهای صنفی این کلانشهر هم مالیات صفر یا کمتر از ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

مزیکی خاطرنشان کرد: برخی از مشاغل از جمله صنایع دستی که تعداد زیادی از مشاغل را هم در بر می گیرند بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت مالیات بیان کرد: بسیاری از مشاغل به پرداخت مالیات عادت ندارند و این رویه باید اصلاح شود در صورتی‌که هر ساله سهم قابل توجهی از عواید مالیات به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به تحولات سال‌های گذشته در نظام مالیاتی افزود: پایدارترین و سالم‌ترین درآمد مالیات است و این موضوع در مدیریت شهری نیز اثر دارد.

وی افزود: سال گذشته بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در این استان اصفهان وصول که ۱۰ درصد آن به وزارت کشور پرداخت و ۹۰ درصد آن در این خطه صرف شد.

مزیکی با بیان اینکه با احتساب تکلیف آلایندگی، مالیات امسال نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت، گفت: در یکی دو سال اخیر شفافیت در امور مالیاتی افزایش یافته، به ویژه در مقوله‌هایی همچون ارزش افزوده، حساب، گردش دستگاه کارتخوان و گردش بانکی روند اقدامات بهبود یافته است.

مزیکی افزود: به‌طور تقریبی ۶۰ درصد منابع مالی شهرداری نجف آباد در سال ۱۴۰۱ از محل عوارض ارزش افزوده پرداخت شده است و مردم با پرداخت این مالیات در اجرای پروژه ها و خدمات ارائه شده در شهر و نظافت شهر و ایجاد فضای سبز دخیل هستند.

به گزارش ایرنا، شانزدهم تا بیست و سوم تیرماه بعنوان هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha