تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (شنبه) از برگزاری چند راهپیمایی اعتراضی توسط شهروندان آمریکایی در چند ایالت این کشور در محکومیت جنایت هفته گذشته رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه فلسطین الیوم در این باره اعلام کرد که راهپیمایی‌های اعتراضی در همبستگی با ملت فلسطین و اهالی جنین و همچنین محکومیت جنایت اخیر صهیونیست‌ها در این شهر و اردوگاه آن در خیابان‌های ایالت‌های نیویورک، پاترسون و ایلینوی آمریکا برگزار شد.

برئایه این گزارش، راهپیمایی کنندگان تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و به ویژه جنایت هفته گذشته در جنین را محکوم کردند.

این راهپیمایی‌ها و تجمع‌های اعتراضی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک، پاترسون، نیوجرسی، شیکاگو و ایلینویز برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها، لزوم مداخله دولت آمریکا و نهادهای تصمیم گیرنده در واشنگتن، برای مهار و پاسخگو کردن اشغالگران به خاطر جنایات علیه ملت فلسطین و توقف تروریسم شهرک نشینان صهیونیست علیه شهروندان بی گناه فلسطینی را خواستار شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه هفته گذشته، شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا مورد حمله و بمباران قرار دادند که در اثر آن ۱۳ فلسطینی شهید و ۱۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شد و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

بامداد چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی مجبور شد از اردوگاه جنین عقب نشینی کند.