نماینده اتحادیه اروپا: اتفاقات جنین نقض قوانین بین‌المللی است

تهران-ایرنا- نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی در جریان بازدید از اردوگاه جنین در کرانه باختری تاکید کرد که جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در این اردوگاه، نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری فلسطینی «سما» اعلام کرد که یک هیات دیپلماتیک متشکل از ۳۰ سفیر و نماینده کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اردوگاه جنین بازدید کردند.

برپایه این گزارش، این بازدید به منظور اطلاع مستقیم از سطح خسارات و تخریب‌ خانه‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه انجام شد.

«سون کوهن فون بورگدورف» نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی در جریان این بازدید تاکید کرد که حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین دردناک و مصداق نقض قوانین بین‌المللی است؛ چرا که ارتش رژیم اسرائیل ده‌ها خانه به همراه تاسیسات انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب را تخریب و ویران کرده است.

وی در ادامه ضمن درخواست برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی گفت که در صورت تحت فشار قرار ندادن این رژیم، توقف خشونت غیرممکن خواهد بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه هفته گذشته، شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا مورد حمله و بمباران قرار دادند که در اثر آن ۱۳ فلسطینی شهید و ۱۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شد و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

بامداد چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی مجبور شد از اردوگاه جنین عقب نشینی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha