به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه ژنتیک، جواد محمدی با تاکید بر حمایت شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: پژوهشگاه ژنتیک در این راستا ساختمانی را که ۲۷ سال نیمه ساخته مانده بود، در مرحله اول در مدت هشت ماه به اتمام رساند و آن را برای استقرار شرکت های دانش بنیان که در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت می کنند مهیا کرد که تا اخر تیرماه افتتاح و از محصولات آنها رونمایی خواهد شد.
وی که در جشن عید غدیر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری سخنرانی می کرد، افزود: بیش از ۹۰ درصد از شاغلان به تحصیل در پژوهشگاه ژنتیک بعداز دانش آموختگی وارد بازار کار می شوند که بر این اساس دانشجویان را تشویق می کنیم بعداز پایان تحصیلات با ثبت شرکت های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی به سمت تاسیس کارخانه های تولید این محصولات نیز حرکت کنند.
کاهش فاصله تولید علم تا تبدیل آن به فناوری در کشور
حجت الاسلام سیدمحمد ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت علم اظهار داشت: در مدرسه انبیاء مهمترین واژه ای که به آن تاکید شده و اساس دعوت انبیا الهی است واژه علم و دانش است.
وی افزود: قرآن کریم به اهمیت علم و علم آموزی تاکید فراوان دارد و برای نمونه محوری ترین آیه ای که اساس تمام آموزه های وحیانی است و به علم آموزی تاکید می کند آیه ولا تقفُ ما لیس لک به علم (چیزی را که بدان علم نداری پیروی مکن) است.
ابوترابی تاکید کرد: پیوست علمی لازمه چرایی رفتار موجودات است. اگر رفتاری پیوست علمی داشت آن حرکت و رفتار انسانی است وگر نه انسانی نیست. به همین خاطر انسان برای کسب علم و دانش ظرفیت بالاتری نسبت به ملائک دارد و پیامبر اعظم نمونه بارز آن است که به افقی گام نهاد که جبرییل نتوانست.
امام جمعه تهران به اهمیت علم در نگاه امام علی(ع) اشاره کرد که فرموده است؛ اگر خداوند اراده کند شخصی را خوار کند او را از علم محروم می کند
رییس ستاد آزادگان گفت: در حوزه علم و دانش قدم های خوبی برداشته شده است و دستاوردهای نظام محصول قدم هایی است که عالمانه برداشته شده است. ضعف هایی که وجود دارد محصول قدمهایی هست که غیرعالمانه برداشته شده است
ابوترابی در پایان گفت: فاصله تولید علم و تبدیل آن به فناوری در کشور خیلی کم شده است و اگرچه تحریم ها در برخی حوزه ها باعث خودکفایی و رشد علمی شده است ولی اگر تحریم ها لغو شود سرعت رشد علمی بیشتر خواهد شد که در این مورد باید به بخش خصوصی در توسعه علمی بیشتر بها داده شود؛ زیرا این بخش در اکثر موارد می تواند جایگزین مناسبی برای بخش دولتی در تولید دانش شود.