بیرجند - ایرنا - ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی هنگام کنترل خودروهای عبوری در ۲ شهرستان بیرجند و قاینات کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان قاینات روز دوشنبه در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ محمود زال‌بیکی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی تکمیلی از خودرو، ۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

وی اظهار داشت: ماموران یک دستگاه تریلی را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی قاینات گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

جلوگیری از خروج ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم گفت: ماموران انتظامی پاسگاه حاجی‌آباد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این خودرو ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

وی بیان کرد: ماموران ضمن توقیف خودرو، یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی بیرجند با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست به منظور مشارکت در این زمینه هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.