اهواز - ایرنا - مسئول کمیته نقل و انتقالات هیات فوتبال خوزستان گفت: تاکنون هیچ قراردادی از بازیکنان جذب شده توسط باشگاه‌های لیگ برتری استان در هیات فوتبال ثبت نشده است.

علیرضا جرفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هر سه باشگاه لیگ برتری استان با بازیکنان بسیاری به توافق رسیده و قرارداد داخلی ثبت کرده‌اند ولی تاکنون قرارداد بازیکنان و کادرفنی این تیم‌ها به صورت رسمی ثبت نشده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که وضعیت و میزان بودجه این باشگاه‌ها مشخص نشود، نمی‌توانند با بازیکنی قرارداد رسمی امضا کنند. باشگاه‌ها ابتدا باید میزان بودجه مدنظرشان را به سازمان لیگ اعلام کنند و سپس نسبت به ثبت قرارداد بازیکنان و کادر فنی اقدام کنند.

جرفی گفت: همه قراردادها باید در هیات فوتبال استان ثبت شود با این تفاوت که ابتدا بازیکن با باشگاه به توافق می‌رسد و سپس تایید نهایی قراردادها پس از بررسی، در هیات فوتبال استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ثبت قرارداد بازیکنان باید از طریق سامانه صورت بگیرد افزود: تمام اطلاعات بازیکن و قرارداد آنها با باشگاه باید در سامانه الکترونیکی نقل و انتقالات ثبت شود.

جرفی تاکید کرد: قراردادی باشگاه‌ها با بازیکنان در صورتی برای هیات فوتبال، رسمی و قابل تایید است که مطابق آیین نامه فدراسیون فوتبال تنظیم و منعقد شده باشد.

مسئول کمیته نقل و انتقالات هیات فوتبال خوزستان گفت: قراردادهای داخلی در نوع خود اعتبار لازم را داشته و تعهدآور است اما تا زمانی که در هیات فوتبال استان تایید نهایی نشود، کارت بازیکن صادر نخواهد شد و نمی‌تواند وارد میدان شود.

وی افزود: اگر یک بازیکن با ۲ یا سه باشگاه قرارداد داخلی ببندد پرونده این بازیکن به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون ارجاع داده شده و پس از بررسی لازم مشخص می‌شود که کدام قرارداد مورد تایید فدراسیون است.

وی در پایان گفت: از آنجا که فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم از روز ۲۰ خردادماه آغاز شده و تا روز هشتم شهریورماه ادامه دارد، از باشگاه‌ها انتظار داریم که زمان را از دست ندهند و ثبت قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

گفتنی است سه نماینده از استان خوزستان در فصل جدید رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارند.