اصفهان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی برقراری روابط تجاری و اقتصادی دو طرفه با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرکشانی روز دوشنبه در نشست بررسی نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری که در ادامه برنامه‌های اولین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری به ایجاد فرصت‌های جدید در ارتباط میان کشورها منجر می‌شود.

وی ادامه داد: اصفهان با وجود صنایع بزرگ، مرکز تولید فولاد ایران، بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید آهن، پالایشگاه، هواپیما سازی، مراکز انرژی مختلف، داروسازی، نساجی، سیمان، طلا و جواهر، فرش، شیر، گوشت، سیب، کاشی و سرامیک، صنایع شیمیایی و معادن همواره رتبه اول کشور بوده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تنوع اقلیمی، رشد گردشگری، گردشگری سلامت و صنعتی همواره مد نظر مردم این استان بوده است، افزود: اصفهان با ۱۷ شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی دارد و مردم اصفهان می‌توانند شرکای تجاری خوبی برای سایر کشورهای باشند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان در دوره جدید به توسعه صادرات با کشورهای دوست علاقه‌مند است و می‌توانیم با برگزاری کنفرانس‌ها، همراه سفرای کشورهای مختلف باشیم و در این راستا تبادل هیأت‌های تجاری، مشارکت در نمایشگاه‌ها و استفاده از خدمات متقابل می‌تواند نقطه عطف فعالیت‌ها و ارتباطات ما باشد.

کاشانی ادامه داد: برای توسعه روابط تجاری، با معرفی اتاق بازرگانی اصفهان، فعالان اقتصادی معرفی شده را در امر صدور ویزا و حضور در کشورهای مختلف با همراهی این اتاق بازرگانی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد با توجه به موضوع مهم محیط زیست و توجه شرکای بین‌المللی، انتقال تجربه با توجه به اهمیت توسعه پایدار توجهی ویژه داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان برای تأسیس کنسولگری کشورهای مختلف، با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های تجاری این شهر، آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، نشست بررسی نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری که در ادامه برنامه‌های نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل و با حضور معاون پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم و سفرای کشورهای کرواسی، روسیه، مالزی و تاجیکستان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل با حضور اساتید دانشگاهی، دیپلمات‌ها و سفیران شماری از کشورها با شعار «ایران، تمدنی ماندگار»، روزهای یکشنبه و دوشنبه در دانشگاه اصفهان به مدت ۲ روز برگزار شد.

این کنگره با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، دانشگاه اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

ایجاد فضایی نو برای آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی و اصیل ایرانی‌اسلامی، ترویج فرهنگ صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها، فراهم‌آوردن بستری مناسب برای دیپلماسی عمومی و علمی و بهره‌گیری از اندوخته‌های علمی میان ملت‌ها و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای گفت‌وگوهای بین فرهنگی و ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه‌ای که ملت‌ها را به سمت صلح و دوستی و مقابله با خشونت سوق دهد از جمله اهداف این کنگره بود.