یزد- ایرنا - رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش مهریز یزد گفت: با وجودی که ۲۰ سال از تاسیس این مجموعه در شهرستان می‌گذرد ولی هنوز مکان ملکی مناسب و مستقل ندارد.

به گزارش ایرنا، حسن زارع هرفته دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: هم‌اکنون کانون بازنشستگان شهرستان در یک مکان غیراستاندارد متعلق به آموزش و پرورش مستقر است.

وی با قدردانی از آموزش و پرورش که همین مکان را در اختیار کانون بازنشستگان قرار داده ادامه داد: باید مکانی مناسب در شان فرهنگیان پیشکسوت در شهرستان وجود داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه محل کانون بازنشستگان در عمل خانه دوم پیشکسوتان تعلیم و تربیت است تاکید کرد: باید فضایی مناسب که جامعه هدف بتوانند سالانه از آن در امور فرهنگی، رفاهی و ورزشی استفاده کنند در منطقه ایجاد شود.

زازع گفت: در این خصوص با پیگیری‌های مستمری که با همکاری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کانون انجام شد زمینی به وسعت سه هزار مترمربع پیش بینی که امید است عملیات اجرایی آن زودتر آغاز شود.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان مهریز تعداد اعضای این مجموعه را بیش از ۷۰۰ نفر ذکر کرد که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهد.

زارع در خصوص مهمترین مطالبات بازنشستگان فرهنگی گفت: اجرای طرح همسان سازی و همترازی حقوق با شاغلین و رسیدگی به مشکل بیمه تکمیلی اهم آنهاست.

وی گفت: کانون بازنشستگان آموزش و پرورش هیچ بودجه‌ای ندارد و برای برگزاری برنامه‌های مختلف باید دولت و خیران همکاری کنند.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه بازنشستگان فرهنگی دارای تجربه گرانقدر هستند بر ضروت بهره‌گیری از آنها در شهرستان تاکید کرد.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای ۱۳ هزار دانش آموز و ۱۰۷ مدرسه است.