۳۰ درصد ورودی بانک‌های مهریز به مناسب‌سازی برای سالمندان نیاز دارد

یزد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: حدود ۳۰ درصد ورودی بانک‌ها در شهر و برخی مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان برای تردد و استفاده سالمندان مناسب نیست .

به گزارش ایرنا، رضا زارع یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران شهرستان افزود: علاوه بر بانک‌ها و محل خودپرداز آنها هنوز ورودی برخی مساجد نیاز به مناسب‌سازی جدی دارد .

وی ادامه داد: هرچند در سال‌های اخیر برای مناسب‌سازی معابر و برخی مکان‌های دولتی اقداماتی صورت گرفته ولی به رغم اهمیت موضوع و پیگیری، قابل قبول نیست و به همکاری نیاز است.

این مسئول اظهار کرد: مناسب‌سازی مکان‌های عمومی برای تردد و استفاده سالمندان جزو وظایف تمامی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که باید وظایف خود را برای تحقق حقوق شهروندی انجام دهند.

به گفته زارع هم‌اکنون در شهرستان پنج مرکز روزانه و شبانه‌روزی نگهداری و ارایه خدمات به سالمندان وجود دارد که حدود ۲۰۰ نفر از خدمات مختلف فرهنگی، درمانی و رفاهی استفاده می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: در ۶ ماهه امسال ۱۰ میلیارد ریال یارانه توسط دولت به مراکز زیرپوشش در خصوص کمک به فعالیت‌های مرتبط با سالمندان زیرپوشش پرداخت شد.

زارع از خیران برای همکاری با بهزیستی برای کمک به سالمندان و اجرای برنامه‌های مختلف تاکید کرد که بودجه‌های دولتی به دلیل گستردگی برنامه‌ها اصلا جوابگو نیست .

وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.  

پنجم تا یازدهم مهرماه هفته سالمند نامگذاری شد. 

 حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مددجو زیرپوشش برنامه‌ها و خدمات اداره بهزیستی مهریز هستند که نیمی از آنها را معلولان تشکل می‌دهد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha