شهرکرد- ایرنا- رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ استان در سالجاری با ۲۰ پرواز بالگرد انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۵۱ درصد افزایش داشت.

محمود شمسی‌پور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموریت‌های هوایی اورژانس ۱۱۵ در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی شامل امدادرسانی به بیماران قلبی، مغزی، زنان و زایمان، مرگ مغزی و سقوط از ارتفاع و موارد دیگر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک بالگرد اورژانس در استان مستقر است، گفت: با توجه به سخت‌گذر بودن مناطق استان حضور و اعزام بالگرد برای امدادرسانی و نجات جان افراد بسیار مهم است.

شمسی‌پور افزود: امسال ۵۵ هزار و ۱۷۷ تماس با مرکز ۱۱۵ استان برقرار شد که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۱ هزار و ۱۶۷ تماس بود، ۱۱ درصد افزایش داشت.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۶۲۰ تماس ترافیکی، ۲ هزار و ۴۸۱ تماس غیر ترافیکی، ۷۱۵ تماس بیماران قلبی، ۴۷۳ تماس بیماران تنفسی و ۶ هزار و ۱۴۸ تماس سایر موارد با اورژانس ۱۱۵ برقرار شد.

به گفته وی، تماس‌های مزاحمت تلفنی در سالجاری ۹ هزار و ۶۷۶ تماس بود که مدت مشابه پارسال ۶ هزار و ۴۰۰ تماس بود.

وی از کاهش ۵۰ درصدی تعداد موارد زایمان در آمبولانس خبر داد و گفت: در سالجای سه مورد زایمان در آمبولانس انجام شد که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۶ مورد بود.

شمسی‌پور افزود: امسال تکنسین‌های اورژانس برای ۱۳ مورد حادثه غرق‌شدگی اعزام شدند که این آمار در مدت مشابه پارسال ۱۱ مورد بود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اعزام ۱۱ هزار و ۱۳۵ آمبولانس به حوادث برای امدادرسانی اشاره کرد و گفت: در این مدت سه هزار و ۲۲۴ مشاوره توسط تکنسین‌های اورژانس به تماس گیرندگان ارائه شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۰۰تکنسین اورژانس در ۶۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی با فعال بودن ۲دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس و یک دستگاه بالگرد آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران هستند.