ماموریت‌های کرونایی اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری ۱۰۰درصد افزایش یافت

شهرکرد - ایرنا- رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی تعداد ماموریت‌های کرونایی توسط تکنسین‌های اوراژنس ۱۱۵ استان گفت: امسال بیش از چهار هزار و ۷۳۷ ماموریت کرونایی توسط تکنسنین‌های اورژانس استان انجام شد.

محمد حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۴۰ ماموریت کرونایی توسط تکنسین‌های اورژانس استان انجام شد. 

وی اظهارداشت: در این مدت ۲ هزار و ۹۶۲ نفر از مبتلایان به کرونا توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که این تعداد در مدت مشایه پارسال یک‌هزار و ۴۵۲ نفر بود.

حیدری با اشاره به اینکه تماس‌های اورژانس ۱۱۵ همزمان با شیوع کرونا افزایش چشمگیر داشت، گفت: امسال ۱۶۸ هزار و ۱۵۹تماس با اورژانس ۱۱۵ استان برقرار شد که نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، ۱۶ هزار و ۲۳۲ مورد از این تماس‌ها برای دریافت مشاوره در خصوص بیماری‌ها و همچنین کرونا بود که از سوی کارشناسان پرستاری و پزشک مشاور به تماس گیرندگان مشاوره ارائه شده و این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۴هزار و ۹۴۲ نفر بود.

حیدری افزود:امسال 6 هزار و ۷۶۵ مورد حوادث مرتبط با حمل و نقل، ۶ هزار و ۸۱ مورد غیر مرتبط با حمل و نقل، ۹ هزار و ۱۰ مورد فوریت حادثه‌ای، ۲۷ هزار و ۳۴۵ فوریت شهری، ۲۳ هزار و ۵۰۹ مورد بیماری و ۲۵ هزار ۲۱۱ مورد انتقال به بیمارستان بوده است.

وی افزود: بیشترین علت تماس ماموریت‌های غیرترافیکی به دلیل بیماری قلبی و تنفسی بود که تعداد ماموریت‌های تنفسی ۳۶ درصد افزایش داشته است.   

۱۲۴ مورد مسمومیت با گازمنوکسید کربن توسط تکنسین‌های اورژانس امدادرسانی شد

حیدری افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۱۲۴ مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به اورژانس ۱۱۵ اطلاع‌رسانی شد که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۰۳ مورد بود.

وی اظهار داشت: امسال۳۶ نفر در استان در رودخانه و یا استخر کشاورزی غرق شدند که این آمار در پارسال ۲۱ مورد بود و بیشترین تعداد غرق شدگی‌ها در رودخانه‌های استان بوده است.

به گفته وی، در این مدت ۲هزار و ۱۰۴ مورد بیمار تنفسی و ۲ هزار و ۳۵۵ قلبی توسط تکنسین‌های اورژانس امدادرسانی شدند که این تعداد در مدت مشابه پارسال برای بیمارن قلبی یک‌هزار و ۸۵۷ نفر و تنفسی یکهزار و ۵۴۵ نفر بود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت یکهزار و ۸۹۴ مورد  سرپایی و یکهزار و ۵۵۹ مورد سقوط از ارتفاع، ۲۲ مورد زایمان در آمبولانس و یا منزل افراد توسط تکنسین‌های اوژانس انجام شد.

وی به امدادرسانی ۲۱۶ بیماری سکته مغزی و ۷۴ مورد امداد هوایی در این مدت اشاره کرد و گفت: میانگین کشوری فاصله هر پایگاه ۴۰ کیلومتر است که این میزان در استان ۲۰ تا۲۵ کیلومتر است و این امر باعث شده که مدت زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس بالای سر بیمار کمتر از کشوری باشد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون در استان ۵۴ پایگاه اورژانس فعال است که از این تعداد ۳۴ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی است که در این پایگاه‌ها ۴۰۰ نفر نیروی عملیاتی  فعالیت دارند.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha