خرم آباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: فردی که خودسرانه و بدون دریافت مجوز اقدام به قطع پنج اصله درخت چنار ۵۰ ساله در اراضی زراعی منطقه "پیری جد" کرده بودند به محاکم قضایی سپرده شد.

احسان لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای گذشته فردی از روستای پیری جد بخش فیروزآباد شهرستان با مراجعه به اداره منابع طبیعی، نسبت به صدور مجوز برای قطع درختان چنار واقع شده در اراضی زراعی خود درخواست داد.

وی با اشاره به واقع نبودن این درختان در حریم اراضی ملی افزود: به دلیل اینکه درختان رویش شده در حوزه منابع طبیعی شهرستان نبودند بنابراین اداره منابع طبیعی برحسب وظایف خود برگه ای مبنی از استعلام از دهیار، شورای اسلامی روستا و مابقی ادارات دخیل در این امر به مراجعه کننده تحویل داد و از وی خواست در صورت تایید مراجع مربوطه، جهت دریافت مجوز نهایی به منابع طبیعی مراجعه نماید.

لطفی بیان کرد: فرد مورد نظر نه تنها هیچ مراجعه ای نداشت بلکه شبانه اقدام به قطع این درختان نموده بود که به محض دریافت گزارشات مردمی، بلافاصله به همراه نیروی انتظامی و رییس جهاد کشاورزی به منطقه مراجعه و جلوی قطع سایر درختان گرفته شد.

وی عنوان کرد: ۶ اصله درخت چنار قدیمی در اراضی زراعی این کشاورز وجود داشت که پنج اصله از آنها را قطع کرده و به فروش رسانده بود که به دلیل نداشتن مجوز، پرونده قضایی برای فرد فروشنده و خریدار تشکیل و به دادگاه ارسال شده همچنین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز پیگیری های قضایی خود را در این رابطه انجام داده است.