نوشهر - ایرنا- سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از احداث آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک شماره ۲ در شهرستان رامسر واقع در غرب این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ عادل عالیشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد دومین آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در کشور در استان مازندران و شهرستان رامسر احداث شود.

وی اظهارداشت: قرار است در کنار آکادمی ملی المپیک، رامسر پایلوت مسابقات ساحلی باشد و شرایط برای میزبانی مسابقات ساحلی با برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی، هندبال ساحلی و والیبال ساحلی پیش بینی شود تا این آکادمی دو منظوره باشد تا هم اردوهای ملی را داشته باشیم و هم میزبانی مسابقات ساحلی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار احداث این کمپ را وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عهده گرفته و هیچ بار مالی ای به شهرستان و استان نخواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تصریح کرد: با راه اندازی این آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌ها اردوی‌های آماده سازی تیم‌های ملی را متناسب به شرایط آب و هوایی کشور محل مسابقات در رامسر برگزار خواهند کرد.

عالیشان بیان کرد : یکی از فاکتورهای اصلی راه اندازی این آکادمی، داشتن فرودگاه است که با تلاش مسئولان این فرودگاه به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، شهر گردشگر پذیر رامسر در خطه غربی مازندران اواخر سال گذشته در قالب تفاهم نامه ای میان شهرداری، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی و فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام(IFBB) به عنوان قطب دوم فیتنس دنیا انتخاب شد.

طبق این تفاهنمامه قرار است بستر همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات، همایش ها، آموزش و اردوهای ورزشی جهانی در این شهر فراهم شود و افزون بر آن سرفصل بودجه ای برای دریافت اعتبارات ملی، بین المللی به منظور ایجاد مرکز همایش های بین المللی در رشته های مرتبط با پرورش اندام تعریف و در این خصوص پیش بینی شود.

همانطوری که پیمان مربوط به تالاب های مهم بین المللی به ویژه تالاب های زیستگاه پرنندگان آبزی به عنوان کنوانسیون رامسر ثبت جهانی شد بنابراین امضای این تفاهم نامه به گفته مسوولان امر رامسر هم یکی از خواسته های دیرینه مسوولان این منطقه بوده است.

در استان مازندران ۱۷۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارد.