اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: برای تغییر وضعیت موجود و فائق آمدن بر ضعف‌های کنونی و گذشته باید کار جهادی و بدون وقفه را سرلوحه کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در همایش حکمرانی متعالی در اراک، افزود: برای جبران مشکلات و معضلاتی که برخی از آنها، قدمت ده‌ها ساله دارند، باید وضعیت موجود را ارتقا داد و بدون وقفه کار جهادی کرد و امور را متفاوت دید.

وی بیان کرد: با کار زیاد نمی‌توان مشکلات را حل کرد، زیرا حجم ناترازی موجود بالا است، بنابراین باید با کار علمی فشرده، بی‌وقفه و از مدل تجربه شده استفاده کرد و به سمت نقطه آرمانی حرکت کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تاکنون ۹ نشست علمی برای همایش حکمرانی متعالی در استان مرکزی برگزار شده‌ است که این استان در بین سایر استان‌ها در برگزاری نشست‌های علمی جایگاه برتر را دارد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: استان مرکزی آمادگی دارد تا شعبه مدرسه حکمرانی را در این استان به نام «امیرکبیر» با همکاری دانشگاه اراک و همچنین مدرسه خاتم الانبیا، تاسیس کند.

وی عنوان کرد: ادبیات حکمرانی جای خود را بین مدیریت شهرستان و استانی باز کرده و تاکنون ۱۴ دستگاه، استادان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با این مهم آشنا شده و ادبیات مدیریت راهبردی در استان ارتقا یافته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اکنون بسیاری از مدیران، آموزش جامع مدیریتی را فراگرفته‌اند و بهتر با ادبیات حکمرانی مانوس هستند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه، عمر ادبیات حکمرانی در دنیا بیش از ۳۰ سال است، گفت: این ادبیات از حکمرانی خوب آغاز شده و در کشور ما، حکمرانی متعالی مورد توجه و مطرح است.

وی تصریح کرد: کشور ما از بین سه مدل حکمرانی که شامل حکمرانی مفید، سالم و متعالی است، حکمرانی متعالی را برگزیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: ۲ کمیته علمی با حضور ۲۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نخبگان استان و کمیته اجرایی با عضویت ۱۰ نفر از فرمانداران و اعضای استانداری برای برگزاری این همایش مشارکت دارند.

«مجتبی آل‌یاسین» افزود: ۶۹ نشست علمی و تخصصی در کشور برای این همایش تشکیل شده که ۹ نشست علمی و تخصصی، معادل ۱۳ درصد مربوط به استان مرکزی است.

وی بیان کرد: همچنین به دبیرخانه همایش ۹ مقاله برتر ارسال شده و در کتابی به چاپ رسیده که امروز از آن رونمایی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی ادامه داد: نشست‌های تخصصی با توجه به مسایل و چالش‌های استان برگزار و موضوعات این نشست‌ها، شامل محیط زیست، آموزش عالی، دانش بنیان، مسئله جمعیت، امنیت غذایی، فقه و حقوق اسلامی، صنعتی و تمرکز زدایی مالی است.

در پایان این همایش به نویسندگان مقالات برتر حکمرانی متعالی استان مرکزی لوح تقدیر اعطا شد.