تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: برخی دوستان می‌گویند فقط تمرین کنیم و به گرندپری و تورنمنت‌ها نرویم و فقط به فکر مسابقات قاره‌ای باشیم.

بیژن مقانلو روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: حضور در مسابقات ترکیه برای نفرات ما مفید بود و بازیکنان فرصت پیدا کردند تا امتیازات خود در تورنمنت‌ها را تکمیل کنند.

وی افزود: این مسابقات قرار بود چند ماه قبل برگزار شود که به دلیل زلزله ترکیه به تعویق افتاد. نفرات خوبی از اردن، ازبکستان، اسپانیا و ترکیه حضور پیدا کرده بودند که توانستیم هفت مدال رنگارنگ کسب کنیم. با توجه به شرایطی که وجود دارد، تمام تلاش ما این است تا امتیازات بچه‌ها را بالا ببریم تا رنکینگ آنان ارتقا یابد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بیان کرد: تلاش برای ارتقا جایگاه نفرات برای این است تا از طریق رنکینگ به المپیک برسیم و اگر این مساله عملی نشد، از طریق گرنداسلم و سپس مسابقات قاره‌ای به المپیک پاریس برسیم.

مقانلو گفت: اکنون مسابقات دانشجویان و گرندپری فرانسه را قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو در پیش داریم. هفت روز بعد از هانگژو هم باید در گرندپری چین، فینال گرندپری در انگلیس و سپس گرنداسلم حضور یابیم که شانس بسیار خوبی برای کسب سهمیه از طریق گرنداسلم داریم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به جایگاه نمایندگان ایران در رنکینگ جهانی آیا بازهم به کسب سهمیه از طریق رنکینگ امید دارد؟ اظهار داشت: امتیازات را بعد از هر مسابقه بررسی می‌کنیم و به دنبال دوراندیشی هستیم. بعد از پاریس، استارت کار برای المپیک بعدی زده می‌شود. ما یکسال است کارمان را برای جایگاه بازیکنان در رنکینگ آغاز کرده‌ایم و باید ببینیم سال قبل کجا بودیم و اکنون چه جایگاهی داریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: می‌دانیم کسب سهمیه از رنکینگ سیستم بسیار سخت است اما نمی‌شود ناامید باشیم و یک لحظه‌ هم دست از تلاش برنمی‌داریم. برخی دوستان می‌گویند فقط تمرین کنیم و به گرندپری و تورنمنت‌ها نرویم و فقط به فکر مسابقات قاره‌ای باشیم. مگر می‌شود فقط با تمرین کردن با بهترین‌های جهان که مدام در مسابقات مهم هستند، مصاف داد؟

مقانلو گفت: از روز اولی که آمدم، قول دادم که تیمی جوان و آماده را تحویل دهیم که اگر روزی نبودم، سرمربی بعدی یک تیم خوب در اختیار داشته باشد که نفراتش در رنکینگ باشند. سر قولم هستم و اکنون تیمی جوان وآماده ای داریم که در هر وزن چند مهره توانمند دارد.