سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: ۲ دستگاه فلزیاب از یک خودروی شخصی در محدوده شهرستان بیجار کشف و ضبط و ۲ متهم نیز دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا زارعی روز چهارشنبه در چمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش واصله از سوی پاسگاه انتظامی نجف‌آباد به اداره میراث‌ فرهنگی بیجار مبنی بر کشف‌ و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پرسنل این یگان با هماهنگی قضایی و همکاری نیروهای انتظامی در محل وقوع جرم حضور یافته و در این ارتباط ۲ متهم با هویت معلوم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان به صورت شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی استان حفاظت کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن‌ را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه جانبه مردم نیاز دارد، افزود: دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.