همدان- ایرنا- مسابقات هاکی چمنی قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش بانوان از امروز /چهارشنبه/ به میزبانی مجموعه بین المللی هاکی شهید بهشتی همدان آغاز شد.

رییس هیات هاکی استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این پیکارها ۱۸ تیم از استان‌های مختلف کشور ثبت نام کردند که رقابت آن‌ها از امروز و در قالب چهار گروه آغاز شده است.

حسین ترابی بیان کرد: خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران) ، گیلان، فارس، قم، مرکزی، همدان، هرمزگان، یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، زنجان و تهران تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها هستند.

وی اضافه کرد: در نخستین دیدار این دوره از مسابقات که در چمن مصنوعی و استاندارد هاکی برگزار می‌شود، تیم البرز به مصاف همدان رفته است.

ترابی خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی هاکی۵ چمنی بزرگسالان بانوان کشور از امروز تا ۲۳ تیرماه جاری به میزبانی آکادمی بین المللی همدان ادامه دارد.

وی افزود: این دوره از رقابت‌ها حکم انتخابی تیم ملی برای مسابقات انتخابی جام جهانی هاکی۵ کشور عمان را دارد و برترین‌ها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

استان همدان به عنوان قطب‌های اصلی هاکی کشور، در سال‌های اخیر بارها عنوان قهرمانی را در رده‌های سنی مختلف کسب کرده است.