رشت - ایرنا - مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با بیان اینکه حقوق بازنشستگان استان ماهانه بین هشت تا ۱۱.۵ میلیون تومان است، گفت: این صندوق به طور متوسط ماهانه بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان می‌پردازد.

سجاد محمدیان روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان همسان‌سازی حقوق است که صندوق بازنشستگی کشوری با جدیت بدنبال اجرای این مطالبه است.

وی تعداد اعضای صندوق بازنشستگی کشوری در استان را ۷۵ هزار نفر عنوان و بیان کرد: ۶۵ درصد این جمعیت مرد و ۳۶ درصد بانوان هستند.

وی اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و وزارت کشور را به ترتیب دارای بیشترین فراوانی عضویت در صندوق بازنشستگی استان خواند.

محمدیان به اقدامات انجام شده صندوق بازنشستگی کشوری طی یکسال گذشته اشاره و تصریح کرد: طی این مدت به بازنشستگان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شده و می شود.

وی یادآور شد: طی سال گذشته به ۲۰ هزار بازنشسته عضو صندوق در استان تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ضروری دریافت کردند که برای این منظور از اعتبارات استانی نیز استفاده شده است و بازپرداخت آن نیز سه ساله است.

محمدیان با اشاره به اینکه تسهیلات یاد شده ۱۰۰درصد افزایش داشته و به ۳۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۲۰۰ نفر تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند و همچنان سایت برای متقاضیان بازنشسته باز است و می توانند با ثبت نام در این سایت از خدمات آن بهره گیرند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر تسهیلاتی که دولت برای مزدوجین در نظر گرفته، صندوق بازنشستگی کشوری نیز ۲۵ میلیون تومان بعنوان تسهیلات کمک هزینه ازدواج فرزندان شان اعطا می کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس طی سال گذشته یک‌هزار نفر از تسهیلات استفاده کردند و امسال نیز واجدان شرایط می توانند ثبت نام کنند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلاتی به عنوان همپاد بیان کرد: این وام کمک هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست و بازنشستگان می توانند برای تحصیل خود یا فرزندان‌شان از آن استفاده کنند.

محمدیان افزود: مبلغ تسهیلات کمک هزینه تحصیل برای کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و دکترا هشت میلیون تومان است و متقاضیان واجد شرایط می توانند در سایت www.Cspf.ir ثبت نام کنند.

وی از ثبت نام هزار و ۸۸۴ نفر برای بیمه شخص ثالث ملت طی سال گذشته خبر داد و افزود: بازنشستگان عضو صندوق همچنین می توانند از خدماتی مانند کمک هزینه تعمیر ماشین از ایران خودرو، خرید از فروشگاه رفاه و افق کوروش استفاده کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با بیان اینکه یکصد هزار نفر بازنشسته این صندوق، تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان هستند، گفت: بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر در سال گذشته از تسهیلات این بیمه استفاده کردند.

وی همچنین از فعالیت ۱۸ کانون صندوق بازنشستگی در گیلان خبر داد و گفت: مشکلات بازنشستگان و مطالبات آنان از طریق نشست های برگزار شده در این کانون ها به مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس اطلاع داده می شود.

وی با تاکید براینکه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری برای مهیا کردن و ارتقاء رفاهیات بازنشستگان اهتمام دارد، تصریح کرد: قرار است زمین مناسبی برای ساخت یک مجموعه فرهنگی ورزشی در اختیار صندوق استان قرار گیرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با بیان اینکه در راستای بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ستادی در استان تشکیل شد، اظهار کرد: دیدار با بازنشستگان ساکن در آسایشگاه‌ها، دیدار با اقشار مختلف بازنشسته عضو صندوق از جمله بازنشستگان اهل قلم، برگزاری محفل شعر از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: برگزاری جشن ها، برگزاری همایش ویژه تشخیص زودهنگام سرطان، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی از دیگر اقداماتی است که در راستای تکریم بازنشستگان و خانواده های آنان انجام شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان همچنین از افتتاح یک سالن ورزشی در چهار رشته ورزشی تنیس روی میز، شطرنج، دارت و فوتبال دستی به منظور ارتقا امکانات رفاهی بازنشستگان استان طی امروز چهارشنبه خبر داد.