اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به رقابت ۳۰۰ هزار دانش آموز این استان در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا، گفت: آمار بالای حضور دانش آموزان در این جشنواره بیانگر علاقه مندی این قشر به چنین فعالیت هایی است.

به گزارش ایرنا، مسعود حمیدی نژاد عصر چهارشنبه در جشنواره فرهنگی و هنری " امید فردا" که در محل تالار امام رضا (ع) اهواز برگزار شد، تصریح کرد: شناسایی و رشد استعداد دانش آموزان از اهداف مهم و جدی این اداره کل است تا افراد به صورت هدفمند و دارای مهارت در جامعه پرورش یابند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با طی کردن مراحل مختلف در مسابقات مورد سنجش قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در استعدادیابی دانش آموزان نقش بسیاری مهمی دارد و به همین دلیل بایستی مسابقات دانش آموزی را توسعه داد.

به گفته وی، یکی از دلایلی که باعث شد دانش آموزان در اغتشاشات سال گذشته حضور نداشته باشند و فریب نقشه‌ و دسیسه‌های دشمنان را نخورند، متعهد بودن این قشر بود.

حمیدی نژاد، جشنواره فرهنگی و هنری "امید فردا" را عصاره ای از مسابقات مختلف دانست و تاکید کرد: ۷۰۰ دانش آموز استان برگزیده این جشنواره شدند که در سطح ملی و استانی مورد تجلیل قرار می گیرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این برنامه اظهار کرد: از نقطه نظرات و پیشنهادات قشر دانش آموزی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدیران استان نیز می توان استفاده بهینه کرد.

محبوبه ایزدی پناه ادامه داد: دانش آموزان بایستی به گونه‌ای رفتار کنند که پاسدار خون شهدا باشند، با توجه به تغییرات اجتماعی که در حال انجام است متناسب با این تغییرات معلمان نیز باید به دانش آموزان آموزش های لازم را در جهت خردورزی و انسان سازی ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این عرصه باید محافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند، تاکید کرد: نحوه آموزش و تربیت دانش آموزان نسبت به انتظاراتی که از وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، نیست و نیازمند به یک حرکت جهادی در این زمینه هستیم.

جمعیت دانش آموزی استان خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.