اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در اردبیل اختصاص یافت.

علیرضا نعمت سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات روند اجرایی طرح‌های آبرسانی در روستاها را شتاب خواهد داد و امیدواریم برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی استان هم اعتبار مورد نیاز تامین شود.

وی اظهار کرد: طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرستان اردبیل در دست اجرا است که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه طرح آبرسانی ۴۵۴ روستای محروم این استان طبق تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی و توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن المجتبی (ع) در دست اجرا است، افزود: برای آبرسانی به این روستاها در مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال توسط دولت هزینه می‌شود که تاکنون آبرسانی ۱۸۰ روستا در استان شروع شده است.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به دیگر شهرها و روستاهای استان هم در سال ۱۴۰۱ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

نعمت سلطانی افزود: ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل لزوم مدیریت مصرف آب در فصل تابستان را یادآور شد و گفت: ضروری است شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا با بحران آب در فصول سال رو به رو نشویم.

برچسب‌ها