تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان جمعه شب در اظهاراتی گفت که پیوستن اوکراین به ناتو باعث آغاز یک جنگ جهانی جدید می‌شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، نخست‌وزیر مجارستان افزود: سران ناتو با خودداری از پذیرفتن عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی در نشست ویلنیوس کار درستی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: اگر اوکراین را در ناتو می‌پذیرفتیم به معنای آغاز فوری یک جنگ جهانی جدید بود.

اوربان خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که دیدگاه‌های رادیکالی به نفع طولانی شدن جنگ در اوکراین هنوز در افکار عمومی کشورهای غربی غالب است.

نخست‌وزیر مجارستان در ادامه با اشاره به اینکه ساکنان کشورهای غربی خواهان تداوم جنگ در اوکراین هستند، افزود: از سوی دیگر اوکراینی‌ها نیز با لحنی طلبکارانه دائما به دنبال دستیابی به منافع خاص برای خود هستند.

اوربان گفت: با توجه به این موارد، درگیری در همسایه شرقی مجارستان برای مدتی طولانی‌تر ادامه خواهد داشت و دولت مجارستان باید برای این امر آماده باشد.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر مجارستان پیشتر با انتقاد از رویکرد غرب نسبت به جنگ اوکراین و اینکه ممکن است کشورهای متحد کی‌یف در نهایت به اعزام نیروهای نظامی به این کشور برای مقابله با روسیه اقدام کنند، در مورد وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داده بود.

اوربان گفته بود که به نظرش احتمال تبدیل جنگ اوکراین به یک مناقشه جهانی، رو به فزونی نهاده و وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است.