۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85053357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر مجارستان: وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85053357
نخست وزیر مجارستان: وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است

تهران– ایرنا- «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با انتقاد از رویکرد غرب نسبت به جنگ اوکراین و اینکه ممکن است کشورهای متحد کی‌یف در نهایت به اعزام نیروهای نظامی به این کشور برای مقابله با روسیه اقدام کنند، در مورد وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نارنمای خبری «پولیتیکو» با انتشار این خبر نوشت: ویکتور اروبان نخست وزیر مجارستان گفت که به نظر احتمال تبدیل جنگ اوکراین به یک مناقشه جهانی، رو به فزونی نهاده و وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است.

تارنمای این رسانه آمریکایی درادامه نوشت: اوربان روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با رادیو دولتی مجارستان با انتقاد از غرب، متحدان کی‌یف را به گسترش دادن درگیری بنابر «منافع اقتصادی» خودشان متهم کرد.

نخست وزیر مجارستان به رادیو دولتی « کاسوث » (Kossuth Rádió) دراین باره گفت: جهان تا این اندازه نزدیک (به وقوع جنگ جهانی سوم) نشده بود، که یک جنگ منطقه ای به یک جنگ جهانی بدل شود، این احتمال (وقوع جنگ جهانی سوم) روز به روز افزایش می یابد.

اوربان نسبت به احتمال اعزام نیروی نظامی از سوی کشورهای متحد با کی‌یف برای کمک به اوکراین جهت مقابله با روسیه هشدار داد که این موضوع می تواند خطر وقوع جنگ جهانی را شدت بخشد.

پولتیکو نوشت: نخست وزیر مجارستان بدون ارائه مدرکی گفت که متحدان کی‌ف می توانند نیروهای خود را برای کمک به اوکراین که در حال نبرد با تهاجم گسترده روسیه است، اعزام کنند.

اوربان با اشاره به احتمال اعزام نیروهای نظامی از سوی متحدان کی یف به اوکراین به این رادیو گفت: با ارائه پیشنهادی بسیار جدی از سوی متحدان کی یف برای عبور سربازان کشورهای متحد با اوکراین از مرز، به عقیده من، ما بسیار بسیار (به وقوع جنگ جهانی سوم) نزدیک شده ایم.

آتش‌بس، مد نظر کشورهای جهان بجز غرب است

تارنمای این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: دولت مجارستان اعلام کرد که برقراری آتش بس فوری در جنگ اوکراین را خواهان است چرا که این موضوع متضمن صلح در قاره اروپاست، موضعی که مد نظر سایر کشورهای جهان، همچون کشورهای قاره آفریقا، خاورمیانه و حتی چین است، وی به صراحت به این رادیو دو موضع موجود در این باره را در تقابل با یکدیگر قرار داد؛ (موضع) غرب و (موضع) دیگر کشورهای جهان.

به گزارش ایرنا، وقوع جنگ اوکراین در ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال ماه ها هشدار مسکو به غرب در ارتباط با گسترش نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرزهای غربی روسیه و نادیده انگاشتن دغدغه های امنیتی کرملین رخ داد. این جنگ که هم اکنون وارد دومین سال خود شده است. غرب به سرکردگی آمریکا آشکارا از دنبال کردن رویه سیاسی و برقراری صلح خودداری کرده و تاکنون به حمایت های مالی و نظامی هنگفت از کی یف پرداخته است، امری که از نظر کارشناسان و ناظران امور بین الملل برای امنیت قاره اروپا و جهان مخاطره آمیز است، اما برای گردانندگان و ادامه دهندگان به این جنگ، از منظر اقتصادی سودآور.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha