بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به وجود ۵۳۱ واحد راکد و نیمه تعطیل در این استان گفت: از این تعداد، ۵۲۲ واحد غیرفعال در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صنوف تولیدی در دولت سیزدهم احیا و وارد مدار تولید شد.

عادل شهرزاد روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: واحدهای احیا شده شامل ۹۷ واحد صنعتی و معدنی، ۲۰۷ واحد کشاورزی و ۲۱۸ صنف تولیدی بوده است.

وی بیان کرد: واحدهای راکد به دلیل مشکلات بانکی، درگیری بین دستگاهی، مشکلات حقوقی و دیگر موارد از مدار تولید خارج شده بود که طبق دستور رییس جمهور و تاکید استاندار مجدد احیا شده و به عرصه تولید بازگشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان در زمینه احیای واحدهای راکد در سطح کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: فعال شدن این واحدها افزون بر سه‌هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را بار دیگر در استان احیا کرد.

شهرزاد یاداورشد: این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری اولیه پنج‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حاصل شده است.

استان هرمزگان در زمینه احیای واحدهای راکد در سطح کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: فعال شدن این واحدها افزون بر سه‌هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را بار دیگر در استان احیا کرد.

وی با یادآوری اینکه ۹ واحد راکد دیگر در سطح استان هرمزگان وجود دارد که تنها پنج واحد بالای ۱۰ نیروی کار دارند، گفت: اکنون هیچ واحد تولیدی بزرگی در سطح استان تعطیل نیست.

ارتقای ظرفیت یکهزار و ۹۲ واحد تولیدی در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین به ارتقای ظرفیت یکهزار و ۹۲ واحد تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این واحدها در زمینه کشاورزی و صنایع با ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت یعنی در بهره‌وری بسیار پایینی مشغول به کار بودند که پس از ارزیابی و آسیب‌شناسی صورت گرفته، توانستیم با ارتقای ظرفیت به ۷۰ درصد ارتقا دهیم.

شهرزاد با اشاره به اینکه از محل تبصره ۱۸ افزون بر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع سرمایه در گردش در اختیار این واحدها قرار گرفت، ابراز کرد: حاصل ارتقای ظرفیت این تعداد واحد تولیدی ایجاد حدود ۹ هزار شغل در سطح استان بوده است.

وی تصریح کرد: احیای واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است.