به گزارش ایرنا، مهدی کاظمی شامگاه دوشنبه مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان سراسر کشور افزود: یکی از اولویتهای دولت سیزدهم، جاری سازی سند تحول بنیادین است که کانون اصلی این سند مدرسه و عنصر اصلی آن معلمین هستند.
وی با اشاره به اینکه نقش معلمین در این سند از طریق روشهای تدریس محقق خواهد شد، اضافه کرد: نقش معلم صرفا آموزش نیست بلکه مهمتر از آن تربیت درست دانشآموزان است و هنرنمایی معلم از طریق روش تدریس مشخص خواهد شد.
کاظمی به چند ویژگی تدریس مناسب اشاره کرد و افزود: تنوعبخشی در ارائه خدمات آموزشی، نگاه به فطرتگرایی توحیدی، توجه به جنسیت دانشآموزان در تدریس، مهندسی محیطهای یادگیری در قالب تنوعبخشی به آن، بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی در زیست بوم جدید از موضوعاتی است که باید در روش تدریس مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از این پس کلاس درس باید محیطی برای یادگیری باشد، موضوعی که پیش از این مورد غفلت واقع شده است، اضافه کرد: اما امروزه استفاده از فناوریهای الکترونیکی فرصتی فراهم کرد تا در پسا کرونا فرصت بیشتری برای یادگیری دانشآموزان داشته باشیم و بخشی از فرآیند آموزش به خود یادگیری دانشآموزان اختصاص پیدا کند.
کاظمی همچنین به موضوع تربیت خلاق دانشآموزان نیز تأکید کرد و افزود: تولید روشهای آموزشی مناسب، زمینه را برای نوآوری و خلاقیت دانشآموزان با استفاده از ظرفیت پژوهش سراها نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در امر تدریس باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز هم معلمان در جامعه مورد عزت و احترام مردم هستند، اضافه کرد: معلم خوب کسی است که صادق باشد و کرامت انسانی، خود اولیای مدارس و دانشآموزان را حفظ کند.