به گزارش شامگاه سهشنبه خبرنگار ایرنا، کمربندی جنوبی بابل طرحی که در سال ۱۳۸۵ به مساحت ۱۶.۵ کیلومتر مربع آغاز شده بود، پس از سالیان سال سردرگمی مردم استان و ماندن مسافران در ترافیک سنگین شهرستان بابل، در نهایت در فروردین ۹۶ به بهره برداری رسید تا بارترافیک را کاهش دهد و مردمی که قصد دارند از بابل به قائمشهر و ساری و دیگر مناطق کشور بروند دیگر با این حجم از ترافیک شهر بابل مواجه نشوند و از راه جایگزین کمربندی که به طور تقریبی در شهر وجود داردِ، عبور کنند.
هزینه ساخت این کمربندی ۱۱۲۰ میلیارد ریال بود و تکمیل آن در این سالها از مهم ترین دغدغههای مردم منطقه به حساب میآمد. برای این کمربندی ۶ زیرگذر و سه رو گذر به طول ۱۰۰ متر ساخته شده است.
اگرچه تا قبل از بهرهبرداری کمربندی جنوبی بابل، وضعیت ترافیکی این شهر بسیار نامناسب بود و تردد خودروهای سنگین و سواریهایی که قصد عبور از بابل به سمت شرق یا غرب مازندران را داشتند، ترافیک سنگینی را به این شهر تحمیل میکرد، اما با بهرهبرداری از کمربندی جنوبی بابل که بیش از ۱۳ سال ساخت آن طول کشید، از بار ترافیکی بابل کاسته شده است؛ با این همه، این کمربندی که اکنون محل تردد خودروهای سنگین و سبک است، هنوز مشکلات متعددی دارد که رفع نشده است. در واقع بهرهبرداری زودهنگام و از سر ناچاری کمربندی سبب شده که ضعفهای آن برطرف نشود.
طوری که رانندگان عبوری گلایههای زیادی از ضعفهای زیرساختی کمربندی ۱۶.۵ کیلومتری دارند و خواستار تعبیه سیستم روشنایی، علائم راهنمایی و رانندگی، خطکشی مناسب، دوربرگردانهای استاندارد در مسیر، مناسب بودن راه دسترسی برای زمینهای کشاورزی و مسیرهای محلی و ایجاد تقاطعهای غیر همسطح هستند.
به همین منظور علی کریمی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر خود با مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی این مشکلات را مبسوط بیان کرد و وزیر هم نسبت به رفع این مشکلات قول مساعد داده است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی روز سهشنبه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ساری اعلام کرد: ایمنسازی و زیرسازی و همچنین روشنایی کمربندی جنوبی بابل از مطالبات به حق مردم منطقه و حتی مسافران است که با مهرداد بذرپاش مطرح کردم.
کریمی ادامه داد: در این نشست همچنین تاکید شد که مسیرهای تعریض شده چندگانه بابل مانند جاده سپاه دانش، کیاکلا و کنارگذر بابل به آمل ایمنسازی شود.
وی خواستار بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی قدیمی شد و گفت: از وزیر راه خواسته شد تا راههای روستایی بهسازی و آسفالت شود که بذرپاش قول داد این موارد با اولویت در سال جاری اجرا میشود.