زنجان - ایرنا - دوره آموزشی تکمیلی تربیت مربیان فرهنگی و ورزشی استان‌های منطقه چهار کشور شامگاه چهارشنبه با حضور مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به میزبانی زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در مراسم آغازین این دوره گفت: ۱۴۰ نفر از مربیان فرهنگی منتخب استان‌های قزوین، همدان، مازندران، گیلان و زنجان به مدت ۲ روز در دوره‌های روان شناسی ورزشی، سواد رسانه، اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه روزبه زنجان شرکت دارند.

جواد بازرگان افزود: مربی به عنوان یک عامل مهم در تربیت محسوب می شود که بصورت اختیاری و آگاهانه برای تربیت شخصیت انسان ها تلاش می کند و مسیر را برای تعالی او فراهم می کند.

این مسئول به نقش اساسی مربیان در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: این گروه اثرگذار بعد از اولیاء و آموزگاران نقش بسزایی در تربیت و شکل‌گیری شخصیت جوانان و نوجوانان دارند زیرا استقلال و تعاملات سازنده را می آموزند.

وی اظهار کرد: مربی همانند آموزگار نقش بسزایی در تربیت نسل آینده این مملکت برعهده دارد و برگزاری این دوره فرهنگی گام بلندی در راستای سالم سازی محیط های فرهنگی است.

بازرگان افزود: حضور مربیان فرهنگی در باشگاه های ورزشی این اطمینان خاطر را به والدین می دهد که فرزندان خود را با آسودگی خاطر در کلاس‌های مد نظر ثبت‌نام کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مربی فرهنگی جایگاه ویژه ای دارد که در این راستا حرکت بسیار بزرگی در وزارت ورزش و جوانان آغاز شده و امیدواریم به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

وی اضافه کرد: تربیت بدنی به عنوان یک مقوله اجتماعی و فرهنگی در تربیت ابعادمختلف انسان نقش بسزایی دارد. ورزش و تربیت بدنی دارای کارکردهای رفتاری، اجتماعی، جسمانی و اخلاقی است که در فرهنگ جامعه نقش اساسی داشته و مربیان بسیار اثر گذار هستند.