زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی جلسات مختلفی در سطوح عالی برگزار می‌شود که یکی از راهکارها و راهبردها ورزش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی احدی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربیان فرهنگی منطقه چهار کشور در این استان افزود: مربیگری کار شیرین، با ارزش و موثری است اما از طرفی بسیار دشوار و با پرمسوولیت است.

وی اضافه کرد: همواره نگاه به این بوده که یک مربی ورزشی در کنار اینکه شاگردان قوی تربیت می کند آنان را از آسیب های اجتماعی دور نگه دارد و علاوه بر آن و مهارت های مختلف ورزشی را به آنان آموزش دهد.

این مسوول با تاکید بر اینکه مهارت کنترل خشم اهمیت زیادی دارد و مربیان به این مقوله توجه جدی داشته باشند، ادامه داد: مهارت های نه گفتن، برقراری موثر تعامل و بسیاری از شیوه های مختلف دیگر از جمله مواردی است که مربی فرهنگی باید آن را مد نظر قرار دهد.

حجت الاسلام احدی افزود: ورزشی ها آداب و تشریفات خاص خود را دارند که بایدآنها را رعایت کنند و یکی از ویژگی های مهم یک مربی، دلسوزی است.

وی اظهار داشت: تاثیری که یک ورزشکار از مربی می پذیرد بیشتر از پدر و مادر است و این وظیفه بسیار سنگینی است که بر دوش یک مربی قرار داده شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه با حمایت های استانی کارهای خوبی در حوزه ورزش استان انجام شده است، گفت: سال گذشته و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) زنجان میزبان شهید گمنام شد که هم اکنون در مجموعه انقلاب شهر زنجان تدفین شده است.

جوا بازرگان خاطر نشان کرد:ر وزانه شاهد تردد خانواده های متعددی در این مجموعه برای فعالیت های ورزشی هستیم.

وی یادآور شد: این فضا به فضایی فرهنگی تبدیل شده به‌طوری که برکات وجود این شهید در ورزش استان نمایان است.

دوره آموزشی تکمیلی تربیت مربیان فرهنگی و ورزشی استان‌های منطقه چهار کشور شامگاه چهارشنبه آغاز شده بود، امشب به پایان رسید.

۱۴۰ نفر از مربیان فرهنگی منتخب استان‌های قزوین، همدان، مازندران، گیلان و زنجان به مدت ۲ روز در دوره‌های روان شناسی ورزشی، سواد رسانه، اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه روزبه فرا گرفتند.