بوشهر- ایرنا - امام جمعه موقت بوشهر گفت: قدرت حادثه عاشورا و اندیشه حسینی باعث شد تا در مقاومت سوریه همه تلاش و قدرت دشمنان در برابر روحیه برگرفته از نهضت و مکتب حسینی نقش برآب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: تفکر جبهه مقاومت همواره با وجود همه کمبودها پیروز شده و در آینده نیز به شرط قدم گذاشتن در مسیر عاشورا دشمنان شکست می‌خورند.

وی بیان کرد: برای شکست دشمن چند الزام وجود دارد که یکی از آنها اشک ریختن و ناله برای امام حسین (ع) است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: شهادت مظلومانه آقا امام حسین چنان شور و قدرت بی مثالی درجهان اسلام ایجاد کرده است که این شور و حرارت برای مومنان واقعی هیچگاه فروکش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: زیارت، برائت و آرزوی همراهی با اهل بیت و بویژه مکتب سرور و سالار شهیدان و همچنین زندگی کردن با فرهنگ مهدویت و غدیر از دیگر شرایط موردنیاز برای برتری و پیروزی برابر دشمنان است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

هاشمی عنوان کرد: در مکتب عاشور، مومنان بخوبی یاد می‌گیرند که چطور زندگی کنند تا بتوانند برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه‌سازی کنند.

وی در ادامه یاد و خاطره شهید حجت الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری به عنوان یکی از روحانیون برجسته انقلابی در استان بوشهر و پیشگام در امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشت.

هاشمی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) است که همگان باید این امر خطیر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

هاشمی ادامه داد: نخستین شرط امر به معروف و نهی ازمنکر، انکار قلبی گناه و معصیت است که این موضوع نخستین مرحله و اقدامی حداقلی است.

وی اظهار کرد: چنانچه فردی در مجلس گناه و معصبت حاضر و متوجه شد تذکرش شنونده ندارد وی باید با ترک آن محفل و مجلس گناه به ترویج امر به معروف و نهی از منکر کمک کند.

هاشمی افزود: ۳۰ نهاد مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر است که هر کدام از این مجموعه‌ها باید نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: استاندار، فرماندار، بخشدار، شهروندان و واعظان هر کدام نقش خاص خود دارند که باید با وظیفه شناسی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر پیشگام شود.

هاشمی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که سایر واجب‌ها نیز به این مقوله وابستگی دارد و این نشان از اهمیت و جایگاه این مقوله در دین مبین اسلام است.

وی گفت: چنانچه در آئیین های عزاداری امام حسین با برگزاری سینه‌زنی تا پاسی از شب، نماز صبح قضا شود این خود منکر بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد چراکه نماز از واجب‌ترین‌ واجب‌ها بوده و بر عزاداری اولویت دارد.

هاشمی اضافه کرد: مردم همچنین باید روی نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری معنوی داشته باشند؛ چراکه همین قشر در آینده عزاداران مکتب حسینی خواهند بود.

وی گفت: برای مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) هر چقدر که مردم وقت و هزینه بگذارند خداوند متعال نیز در همین دنیا نتیجه و ثواب برپایی مراسم سوگواری و عزاداری را نمایان خواهد کرد.