کرج - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البر از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از بین دسته های عزاداری ماه محرم در معابر این استان خبر داد.

سرهنگ" حمداله رحمتی پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با توجه به حجم گسترده هیات های عزاداری در شب های محرم درمعابر عمومی استان البرز، تردد هر گونه وسیله نقلیه موتوری و خودرویی از بین دسته های عزاداری در حال تردد در خیابان ها ممنوع است.

وی اضافه کرد: همچنین تردد کامیون‌ها از ساعت ۲۰ در محدوده و خیابان‌های اطراف مساجد، امامزاده‌ها و هیئت های مذهبی ممنوع خواهد بود.

وی گفت: برای ایجاد نظم بهتر دسته های عزاداری در حال تردد در معابر و خیابان ها طی هماهنگی با مسئولان هیات ها و مساجد مقررشد که پلیس یاران محرم برای ایجاد نظم با پلیس همکاری کنند.
وی افزود: در این ایام تمهیدات ترافیکی ویژه برای کلیه مساجد، تکایا و حسینیه ها، مصلی ها و امامزاده ها اتخاذ شده است و تیم های پلیس راهور در قالب تیم های خودرویی و پیاده امنیت ترافیکی مراسم عزاداری را تامین خواهند کرد.

وی تاکید کرد توجه به اینکه اغلب عزاداران از لباس تیره استفاده می کنند، هنگام عبور در سطح سواره رو و عبور از عرض خیابان با احتیاط تردد نموده و مراقب تردد وسایل نقلیه باشند .


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز بیان کرد: تمام تلاش خود را در این ایام به کار می گیریم تا بتوانیم به نحو مطلوب امنیت این عزاداری ها را تامین و تداوم دهنده راه سرور و سالار شهیدان باشیم.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: مسئولان هیات های عزاداری مسیر تردد عزاداران را در خطوط اصلی تردد انتخاب نکنند تا خدمات دهی دستگاه های امدادی و خدمات رسان با مشکل مواجه نشود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز بیان کرد: متولیان دسته های عزاداری برای کاهش بار ترافیکی سعی کنند ترددهای خود را به ساعات آخر شب در سطح خیابان ها موکول نکنند.