اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: طرح ویژه کنترل ترافیک در تمام شهرستان‌های استان با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی برای هیات‌ها و دسته‌های عزاداری و تسهیل عبور و مرور عزاداران در سه نوبت قبل از ظهر، بعد از ظهر و شب اجرا می‌شود.

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با شروع ماه محرم و برپایی مراسم‌های عزاداری در معابر هماهنگی‌های لازم با متولیان هیات‌های عزاداری انجام شده است، اظهار کرد: متولیان هیات‌ها از برپایی موکب‌های عزاداری در معابر اصلی خودداری کنند.

وی بیان کرد: هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در صورت راه‌اندازی ابنیه و موکب عزاداری از جمله داربست ، چادر و خیمه علاوه بر ملاحظات ترافیکی، از علایم هشدار دهنده کافی و پلیس یار محرم استفاده کرده و مسیرهای لازم برای تردد خودروهای امدادی را پیش‌بینی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: برابر مفاد آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی عبور و مرور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است، لذا رانندگان برای پیشگیری از هر گونه حادثه با فاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند.

سرهنگ فتاحی همچنین با اشاره به لباس تیره و مشکی عزاداران حسینی به رانندگان توصیه کرد برای جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار در تمامی اوقات شبانه‌روز به ویژه شب هنگام بیش از پیش مواظب تردد عابرین پیاده باشند.

وی ادامه داد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و جوانب، رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول و قواعد صحیح رانندگی می‌توانند در کاهش تلفات رانندگی نقش بسزایی داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل افزود: مردم و عابرین پیاده نیز هنگام عبور از عرض معابر دقت کرده و موارد ایمنی را رعایت کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وی با اشاره به وفاق و همدلی پلیس و مسئولان هیات‌های مذهبی از حضور حداکثری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در ماه محرم در تمامی نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: پلیس برای آسایش و ارائه خدمات بهتر به مردم و عزاداران از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.