شیرخوارگان حسینی اردبیل با طفل عطشان کربلا همنوا شدند

اردبیل - ایرنا - همزمان با اولین جمعه از ماه محرم‌الحرام همایش شیرخوارگان حسینی به یاد علی اصغر (ع) طفل ۶ ماه و تشنه لب میدان کربلا، در استان اردبیل برگزار شد و مادران زینبی با به آغوش گرفتن اطفال مزین به سربندها و نشان‌های عزا، با ناله‌های سوگواران دشت نینوا همنوا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در همایش شیرخوارگان استان اردبیل مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل شش ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.

در همایش شیرخوارگان حسینی اردبیل در استادیوم ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل اعلام شد که مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به عنوان تنها تشکل مردمی مذهبی شیعه جهان ، ثبت جهانی شده است.

حجت‌الاسلام حسین نوری یکی از روحانیون اردبیلی نیز در این مراسم گفت: حادثه عاشورا چند ماهیتی و چند جنبه‌ای است ، آثار تاریخی فراوان دارد ، کتاب‌ها ، اشعار ، فیلم‌ها و آثار هنری زیادی درباره حماسه کربلا تدوین شده ولی حادثه عاشورا همچنان نامحدود است.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌خواهیم انصارالحسین باشیم و مانند اسرا و شهدای کربلا زیرچتر امام حسین (ع) باشیم باید از ویژگی‌هایی آن حضرت الگو بگیریم ، تاریخ امری ساری و جاری در زندگی ما است و باید از تاریخ درس بگیریم، امروز عالم دلداده سیدالشهدا است. امام حسین (ع) فقط مال مسلمانان و شیعه نیست امام حسین (ع) مال تمام بشریت است.

وی تصریح کرد: مادران ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تربیت فرزندانی شایسته مدیریت جهادی کردند ، امروز اگر می‌خواهیم زیرچتر و اردوگاه امام حسین (ع) وارد شویم باید هزینه بدهیم.

وی اولین نماد بذل و هزینه را ترک حرام ، دومین بذل را التزام به واجبات ، سومین بذل را بذل مال و چهارمین بذل را بذل جان دانست و افزود: دنیا بداند در این قافله باعظمتی که امروز برای امام حسین (ع) در جای جای کشور اسلامی دایر شده است همان بانوانی جمع شده‌اند که در هشت سال دفاع مقدس بزرگمردانی چون قاسم سلیمانی ، شهید باکری ، شهید برزگر و شهید همت تربیت کردند و امروز نیز می‌گویند فرزندان خود را مانند علی اصغر (ع) ، علی اکبر (ع) و شهدای مدافع حرم تربیت خواهیم کرد و ذره‌ای از راه امام حسین (ع) منحرف نخواهیم شد.

مداحی ، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم جانکاه کودک ۶ ماهه شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل بود.

در این آیین‌ها همچنین سخنرانان پیرامون نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

نظیر این همایش در همه مساجد و مصلاهای همه شهرستان‌های استان اردبیل با حضور پرشور مردم، وعاظ و مداحان برگزار شد و سوگواران حسینی به عزاداری پرداختند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و آئین های ایام محرم در این خطه از شور و حال خاصی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha