همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با تدبیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مجوز تبدیل به احسن ۳۷ روستای موقوفه این شهرستان صادر شد.

به گزارش ایرنا، تبدیل به احسن کردن در اصطلاح فقهی و حقوقی و بر اساس تعریف وقف یعنی (چیزی را به چیزی بهتر و مناسب تری تبدیل کردن) است .

"سلمان اسماعیلی " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ملایر یکی از شهرهای وقفی کشور با جایگاه ویژه‌ای است و واقفان بزرگی همچون شادروان سیف‌الدوله دارد.

وی افزود: بر اساس این مجوز صادره، مقرر شد آندسته از پلاک‌های مشمولی که در تصرف متصرفان یا اجاره مستاجران است و میزان سهام موقوفه در پلاک‌های یاد شده، کمتر از یکدانگ این، از این پس با در نظر گرفتن مصلحت و غبطه وقف و با رعایت جهات شرعی و قانونی، پس از ارزیابی‌ سهم وقف توسط کارشناس رسمی دادگستری واجد صلاحیت، به صورت طلق(غیر وقفی) و دریافت ثمن‌ وقف با ۱۰ درصد بالاتر از نظریه کارشناس ارزیاب برای تمام کاربری‌ها، تبدیل به احسن و نسبت به خرید رقبات‌ جایگزین با رعایت ضوابط جاری و ابلاغی اقدام گردد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: تبدیل به احسن روستاهای وقفی شهرستان ملایر به عنوان فرصتی استثنایی برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه، با هدف مرتفع ساختن نیازهای مردم اجرایی می‌شود.

اسماعیلی ادانه داد: برای اجرای این طرح مهم، نیازمند همکاری همه‌جانبه روستاییان هستیم.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.