همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: برای ۱۴۰ مشترک به علت رعایت نکردن الگوی مصرف اخطاریه صادر و انشعاب آب ۲۰ مشترک قطع شد.

فرهاد بختیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف با هدف مدیریت منابع آبی باید تداوم یابد.

وی تاکید کرد: هم اینک تنها ۵۸ درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب همدان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند که این رویه موجب قطع موقت انشعاب آب برخی خانوارهای پرمصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب همدان گفت: در حال حاضر وضعیت آب شرب شهر همدان پایدار است به گونه ای که یک سوم آب مصرفی از چاه های استیجاری، یک سوم از طریق سد تالوار و یک سوم از سد اکباتان تامین می شود.

بختیاری فر اظهار داشت: به هر میزان آب پمپاژ شده از سد تالوار به همدان افزایش یابد به همان میزان از میزان آب مصرفی سد اکباتان کم می شود تا بتوان آب را برای فصل پاییز ذخیره کرد.

وی درباره کیفیت آب آشامیدنی گفت: ۲ کارشناس زبده از شرکت آبفا در تصفیه خانه شیخی جان مستقر هستند و دائم کیفیت آب خروجی را کنترل می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان ادامه داد: کیفیت آب مصرفی همدان هیچ مشکلی ندارد چرا که با توجه به عملکرد تصفیه خانه شیخی جان، پیش بینی استانداردهای سختگیرانه هم اینک کیفیت آب همدان بالاتر از آب شرب کشور است.

بختیاری فر ادامه داد: علاوه بر کنترل خروجی آب شیخی جان از سوی کارشناسان آبفا، کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم بر کیفیت آب نظارت دارند.

وی گفت: حدود ۷۰ درصد آب مصرفی همدان از آب های سطحی تامین می شود که این آب بسیار گوارا و سبک است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: همچنین یک سوم آب مصرفی از منابع زیر زمینی تامین شده که سختی آب ندارد.

بختیاری فر عنوان کرد: هفته گذشته ۴۵ میلیارد تومان اعتبار جدید از شرکت مهندسی آب دریافت و جذب شد.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبار به شهرستان اسداباد، ۱۰ میلیارد برای تکمیل طرح های آبرسانی ۱۴ روستای نهاوند، ۲۰ میلیارد تومان برای خرید اتصالات و پنج میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای ملایر اختصاص یافت.