۱۶۰ روستای همدان از آب سالم و پایدار بهره مند می شوند

همدان- ایرنا -رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: طرح آبرسانی به ۱۶۰ روستای این استان با همکاری جهادگران بسیجی و آب و فاضلاب در حال اجرا است که با بهره برداری از آن ۱۵۴ هزار نفر در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

سرهنگ پاسدار علی قراباغی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آبرسانی به این تعداد روستا پنج هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون یک هزار و ۹۲۰ میلیارد معادل ۳۷ درصد اعتبار مورد نیاز پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این طرح هم اینک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که از نظر زمانبندی، جلوتر از زمان پیش بینی شده این طرح در حال اجرا است که امید می رود تا شهریور ۱۴۰۳ بهره برداری شود.

رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: طرح آبرسانی به این تعداد روستا تا هفته دولت سال آینده بهره برداری می شود.

سرهنگ قراباغی درباره وضعیت کنونی ۱۶۰ روستای هدف آبرسانی گفت: آب برخی از این روستا ها به صورت مقطعی اما مکرر قطع شده، شبکه آبرسانی یکسری از این روستاها فرسوده بوده و آب آن هدر می رود و به برخی از روستاها هم به علت نداشتن آب ، با تانکر آبرسانی انجام می شود.

۱۶۰ روستای همدان از آب سالم و پایدار بهره مند می شوند

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، پایدار سازی شبکه آبرسانی و هدایت آب سالم و بهداشتی به مناطق محروم و روستاها است.

رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تفاهم نامه آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر به زودی منعقد شده تا بتوان این روستا ها را نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند کرد.

سرهنگ پاسدار قراباغی بیان کرد: این تفاهم نامه به امضای مسئولان استانی رسیده و با تایید وزارت نیرو، کار آغاز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha