تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان مرزی جلفا به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌سازی جامعه اشاره کرد و گفت: ایرنا این ظرفیت و توان را دارد که سطح تعاملات و ارتباطات بین ایران و جمهوری آذربایجان را ارتقا داده و تقویت کند.

اسماعیل عطاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هر اتفاقی که تعامل با کشورهای مختلف را زیاد کند مبارک و میمون است به ویژه اگر این اتفاق در زمینه فرهنگ و رسانه باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ و رسانه نوعی زیرساخت است و اگر به درستی ایجاد شود می تواند نه تنها به ارتقا تعاملات فرهنگی و آگاهی مردم کشورها کمک کند بلکه در توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشورها نیز موثر است.

عطاپور به ارتباط دیرینه ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: هرچند کشورهای متخاصم به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین ایران و آذربایجان هستند و می خواهند منطقه را ناامن کنند اما ارتباطات فرهنگی موجود بین ۲ کشور، از نقشه های شوم دشمنان است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی موضوعی مهم در عصر حاضر است، گفت: ایرنا با توجه به سابقه ۹۰ ساله ای که دارد می تواند بیشتر در این زمینه ایفای نقش کند.

عطاپور به ضعف در زمینه اطلاع رسانی کافی اشاره کرد و افزود: به اندازه ای که کار می شود اطلاع رسانی صورت نمی گیرد و این ضعف است در صورتی که بازتاب اقدامات صورت گرفته، می تواند به امید آفرینی در جامعه و ایجاد اعتماد بین حاکمیت و مردم کمک کند.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی، از مردم و برای مردم است و همه اقدامات باید به طور شفاف اطلاع رسانی شود و نقش رسانه های بین المللی ریشه دار و مرجع همچون ایرنا، در این زمینه مهم است.

شهرستان جلفا با حدود ۷۰ هزار جمعیت در ۱۳۵ کیلومتری شمال واقع شده و با کشورهای ارمنستان و جمهور خود مختار نخجوان ۱۳۲ کیلومتر مرز مشترک دارد.

وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد. به گفته علی نادری مدیرعامل ایرنا، دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.