بجنورد- ایرنا- ۱۴۵ واحد مسکونی امروز (یکشنبه) در آیینی با حضور استاندار خراسان شمالی و شماری از مسوولان در شهرستان شیروان به مددجویان بهزیستی استان واگذار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: این واحد های مسکونی در سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان به طور همزمان تحویل مددجویان شد.

محسن توحیدی مقدم افزود: برای ساخت این واحد ها بیش از هشت میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است و مابقی نیز با آورده مددجویان و مشارکت نیکوکاران تامین می شود.

وی عنوان کرد: از این تعداد ؛ ۴۴ واحد به خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول واگذار و دیگر واحدهای مسکونی نیز به خانوارهای دارای یک معلول، زنان سرپرست خانوار و به کودکان بی سرپرست تحویل شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: ۵۶ واحد در نقاط شهری و مابقی در نقاط روستایی احداث شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در سه ماهه نخست سالجاری برای ساخت و خرید مسکن مددجویان بهزیستی استان هزینه و ۶۰۰ واحد مسکونی در سالجاری برای مددجویان گروه هدف این نهاد حمایتی تعهد شده است.

توحیدی مقدم یادآور شد: پارسال ۸۰۰ خانوار از مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی صاحب‌خانه شدند که برای ساخت این تعداد از مسکن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت استان یک میلیون نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.